אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דאגה לילדים לאחר הליך גירושים

בני זוג נשואים אשר יש להם ילדים משותפים והם עוברים תהליך של גירושים צריכים להגיע להחלטות אשר קשורות לעתיד של הילדים שלהם לאחר שיסתיים התהליך של גירושים.

ראשית יש להחליט מי יקבל משמורת על הילדים. בישראל בתי המשפט נותנים משמורת מלאה לאחד מן ההורים אך בחוץ לארץ ישנה אופציה לקבל משמורת מלאה לאחד מן ההורים או משמורת משותפת של שני ההורים.

כאשר מדובר על תיקי גירושים כאשר מעורבים ילדים קטנים האם תקבל משמורת מלאה על הילדים והאב יקבל הסדרי ראיה. לפעמים האב מקבל זאת והוא אינו רוצה לשמש אב פעיל לילדים שלו ולפעמים ישנם תיקי גירושים בהם האב נלחם על זכויות ההורה שלו ומעוניין לקיים מערכת יחסים מלאה עם הילדים שלו למרות שהוא ובת הזוג שלו עוברים תהליכי גירושים.

מצד אחד האב יכול להביא אל בית המשפט ראיות חותכות כי האם אינה כשירה להיות המטפלת הראשית של הילדים וישנם מקרים בהם ניתן לראות כי האב מנסה בדרים לא כשרות להשיג משמורת על הילדים שלו.

יש לציין כי גם מן הצד של האם יכולים להיות תהליכים לא כשרים בהם היא מרחיקה את הילדים מהאב מסיבות נקמניות ולא מסיבות של שמירה על הילדים מפני גורם עוין אמיתי.

עניין נוסף של גירושים הוא תשלום דמי מזונות ילדים. גובה הסכום של מזונות ילדים נקבע על ידי חישוב המשכורת של האב, יחד עם הנכסים שלו וכן צפי משכורת עתידי.

מזונות ילדים הינם קבועים בחוק מה שאומר כי כל חודש האב מוכרח לפי חוק להעביר את הסכום שנקבע בהסכם גירושים לחשבון הבנק של האם. דמי מזונות ילדים נועדו להעניק תמיכה כלכלית רחבה לילדים ולתת להם את כל מה שהם צריכים וכל מה שהם התרגלו אליו עד עכשיו.

מזונות ילדים משלמים על קורת גג, מזון, הלבשה והנעלה, חינוך, בייביסיטר וצרכים רפואיים וכל הצרכים הנלווים אליהם התרגלו הילדים, כמו לדוגמא: חוגי העשרה, חוגים חברתיים, מתנות, טיולים בארץ ובחוץ לארץ וכן צרכים רפואיים נלווים ישולמו על ידי שני ההורים בחלוקה אשר נקבעה מראש.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.