אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גמילה מעישון – כל היתרונות הבריאותיים

בתיכון, כשהתחלתם לעשן, זה היה מגניב. הייתה לכם את הקליקה שלכם, הייתם המגניבים. בזמנו לא חשבתם על מה בריא מה לא. אז לעשן זה אולי מדליק, אבל לא בריא. בגיל 17 עוד לא מרגישים כמה זה מזיק. אבל אם אתם אנשים מעשנים - ולא חשוב כמה שנים - גמילה מעישון תעזור לכם לחזור להיות בריאים.

הדרך ארוכה היא וקשה

הלכתם לבקר את סבתא בבית הדירות הישן שלה, אבל שם אין מעלית. אחרי 14 מדרגות אתם מתנשפים ושואלים את עצמכם - איפה הימים שעשיתם את כל שלושת הקומות בריצה בלי טיפת זיעה? הפיתרון הוא אחד - לכו לגמילה מעישון.

גמילה מעישון: קל להגיד, קשה לבצע

נכון, קל יותר לומר 'תפסיק לעשן' מאשר לבצע בפועל. אבל אין כמו לנשום אויר בצורה סדירה או לקחת אותו מלוא הריאות ולא להשתעל כמו ישיש החולה בדלקת ריאות. גמילה מעישון תחזיר לכם את האוויר – ולא רק מילולית.

אם ריצה הייתה קשה לכם - וחמש דקות של ריצה היו קשות מנשוא – לאחר גמילה מעישון הריצה תהפוך לקלה יותר ויותר. מעבר לזה, אתם פשוט תיראו טוב. לא רק בגלל הכושר, אלא גם כי סיגריות צובעות לכם את השיניים בצהוב ומקמטות את עור הפנים במהירות.

להפסיק לעשן או לא - זו השאלה?

לעישון יש יותר חסרונות מיתרונות, גם אדם מעשן יודע את זה. הוא לא רק יודע, הוא גם מרגיש. וככל שמתבגרים זה הופך גרוע יותר. גמילה מעישון - קלישאתי ככל שזה ישמע – תציל אתכם מעצמכם. אתם צודקים, קשה להפסיק. ולהשיג את כוח הרצון על מנת להפסיק, עוד יותר קשה למצוא. אבל זה נמצא בתוככם.

התשובה לשאלה האם להפסיק לעשן היא החלטה שלכם. אם המחשבה עברה לכם בראש, והטענות כאן מוכרות לכם, קחו החלטה - לכו לסדנת גמילה מעישון. אמנם הפסקת עישון היא קשה, ולעבור את הגמילה לבד זו חוויה קשה עוד יותר, אבל זה שווה את הכל.

גוף בריא בנפש בריאה

גמילה מעישון תהפוך את חייכם על פיהם. מעבר לתהליך הפיזיולוגי והמעשי של הפסקת עישון ומה קורה לגוף, תעברו גם תהליך רוחני: תכירו את עצמכם מחדש, תלמדו על יכולות חדשות ובדרך אולי תשנו גם השקפות עולם. והכי חשוב: תהיו בריאים.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.