אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל הדרכים להפוך בית קפה למצליח ואופנתי

 

יום אחד אתם מחליטים לפתוח בית קפה. נמאס לכם מהעבודה בהיטק, או שזה קורה לכם ישר איך שחזרתם מהטיול הגדול אחרי הצבא. אתם מוציאים את כל החסכונות ואולי גם מכניסים חבר כשותף.

כמו הרבה דברים אחרים ההצלחה נמדדת בפרטים הקטנים. הינה רשימת נקודות שהן המפתח להצלחת בית הקפה.

התקציב – לפני שניגשים להקמה אתם צריכים לבדוק אם יש לכם את התקציב המתאים כזה שגם יכסה הרצה של מקום לאורך של שנה מבלי להכניס משכורת. ככל שכיסכם יותר עמוק כך יגדלו סיכויי ההצלחה. לעיתים תוך כדי הרצה נדרשים שינויים וישנם בלתמי"ם איתם תצטרכו להתמודד.

הקונספט – יש תקציב, אתם כבר מריחים אספרסו באוויר. חשבתם לרגע מה הקונספט? מה בעצם ייחד אותכם? קונספט מצליח הוא שילוב של ייחודיות שמתייחסת לסביבה שבה מוקם בית הקפה.

לוקיישן – הסיכוי שבית קפה יהיה מלא לקוחות גדול שבעתיים בקניון מצליח לעומת רחוב צדדי שאין בו תנועה. ישנה חשיבות רבה למיקום בית הקפה, יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון שככל שהמיקום יותר מרכזי כך עלויות השכירות. לעיתים ההצלחה של בית קפה נובעת מהגילוי של מקום חדש שאף אחד לא שם לב אליו.

איכות הקפה – קהל הצרכנים של היום מתוחכם, הוא ניסה כבר הכל. לא משנה אם זו תערובת ממנה מכינים קפה טורקי או אספרסו. האיכות צריכה להיות גבוהה. לצורך כך בחרו בקפידה ספקים איכותיים של מכונות קפה

 

הלקוחות – האווירה שנוצרת בבית הקפה בין הלקוחות ובינם לבינם לבין המנהלים הוא אחד הדברים העיקריים שמושך לקוחות חדשים. גם המצאותם של אנשים מוכרים מושכת לקוחות. אם כי זה כבר תלוי במלייה אליהם שייכים

השירות – המיקום מצויין, הקפה משובח. שרות רע הוא משהו שלקוחות מדברים עליו עם חברים, אתם ממש לא רוצים שזה יופץ הלאה. בעיית שירות שלא נמצא עבורה פתרון מהיר יכולה לגרום לסגירתו של בית הקפה.

המלצרים – לקוח שמגיע לבית הקפה רוצה לראות מלצר מחייך וקשוב. לגבי שאר הדברים רוב הלקוחות יותר סלחניים.

איכות לאורך זמן – הקמתם את בית הקפה, תקופת ההרצה נגמרה, הלקוחות חוזרים. חשוב שתשמרו על האיכות לאורך זמן. זכרו שהלקוחות מודדים אתכם כל פעם מחדש.

תפריט המזון – תפריט טוב ומגוון הוא אחד מהמפתחות להצלחת בית הקפה. קחו יועץ מקצועי אם צריך ותהיו קשובים ללקוחות.

העיצוב – ישנה חשיבות רבה לעיצוב המקום. עיצוב היטקי? עיצוב אישי? עיצוב רטרו? ישנם הרבה פתרונות  מצאו את זה שהכי אתם מתחברים אליו אבל גם מתאים ללוקיישן ולאוכלוסיה הפוטנציאלית.

נוחות הכסאות – מצאו כסאות יתאימו לעיצוב והאווירה אותה אתם מבקשים ליצור אבל גם יהיו נוחים.

מוסיקת רקע – מוסיקת רקע היא אחד הדברים שיוצרים אווירה בבית הקפה. תתאימו את המוסיקה לסוג האווירה אותה אתם מבקשים ליצור. רוב בתי הקפה מתחברים לפליליסטים קיימים שלעיתים הם שבלונים מידי. נסו לפתח טעם אישי ואל תהססו להחצין אותו.

אקוסטיקה – אחד הדברים אותה נוטים להזניח היא אקוסטיקה מתאימה. עם לקוח יושב עם חבר על כוס קפה נמס והם לא מצליחים לנהל שיחה בלי לצעוק אתם בבעיה.

 


אודות מחבר המאמר

מומחה לקפה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.