אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עו"ד פלילים

עו"ד פלילים

החיים לא תמיד צפויים. מבלי לתכנן או לצפות זאת אדם מוצא עצמו בסיטואציה בה הוא מואשם בפלילים על לא עוול בכפו על ידי המדינה או על ידי אדם פרטי. כשכך קורה, ההלם וההפתעה עלולים להוביל להתנהגות תקיפה/מתגוננת שתוביל לתוצאות גרועות אף יותר. האפשרות ההגיונית ביתר במצב ביש שכזה היא להצטייד בעו"ד פלילים, כזה המומחה ברזי התנהלות בתי השפט בנושא הפלילים ויכול לספק הסבר על ההליך הפלילי, לייצג את האדם המואשם ולייעץ לו בדבר ההתנהגות הנכונה לגבי פתרון למצב.

סוגי עבירות

תחום הפלילים מורכב וסבוך. הוא מאגד תחתיו עבירות רבות כגון: גניבה, תקיפה, תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים, הונאה, עבירות נשק, סמים, שוחד ועוד. הכללים והדרכים להתנהלות מול בתי המשפט בנושא סבוכים ומפותלים ובכדי להיות לדעת איך לפעול ולהיות מיוצג באופן ראוי על האדם הנאשם בעבירה כלשהי לבחור בעורך הדין הספציפי המומחה לאותו תחום. כעיקרון, עורך דין פלילי היא הגדרה המשמשת את כל העוסקים בנושא הפלילים, אך לעיתים ישנן סוגי התמחות מעמיקים יותר על פי סיווג קטגורי כגון עורך דין פלילי לנוער, שהינו בעל ניסיון בטיפול בעבירות פלילים אצל בני הנוער וכדומה.

מעצר ואי הרשעה

במידה והחליטו על כך, לרשויות ישנה סמכות לעצור אדם או להגביל תנועותיו על סמך חשד מסויים. דבר זה אינו נחשב בגדר עונש ועלול לקרות מסיבות מגוונות כמו מניעת שיבוש הליכי משפט, חשש מבריחה דיו של האדם המואשם או היותו מסוכן לציבור. בזמן זה מתגבש כנגדו כתב אישום על סמך הראיות הקיימות. הוא מצדו צריך לדאוג לגיבוש אסטרטגיה שתוביל אותו להיחלצות יחד עם עורך דינו כמובן, שיוכל להדריך אותו ולספק ייעוץ מקצועי. במקרה שצלחה האסטרטגיה ניתן להגיע למצב של סגירת התיק הפלילי – מצב הקרוי אי הרשעה, והוא קורה לאחר שבית המשפט החליט כי ישנה אי התאמה בין הנזק שיגרם לנאשם ולעתידו במקרה של הרשעה ובין ראיות ודרישות התביעה. 


אודות מחבר המאמר

עו"ד פלילים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.