אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו בית דפוס

מפעל מייצר חומרים מודפסים, בעיקר לפי שיטת letterpress. מפעלים המשתמשים בהקזה נקראים בתי דפוס.

התהליך הטכני של ההתרבות כתבי יד ואיורים בבית הדפוס מורכב משלושה שלבים: הכנה של הצלחת, הדפסת רצה על הדפוס, וכן, בהתאם לסוג הפרסום, עושה את התפרים, מחייב, ואת הגמר. ל בתי דפוס יש חנויות המתאמים את השלבים האלה. בעבודה שביצע בחנויות צלחת כולל סדור, photozincography, סטריאוטיפים, והכנה של פלטות gravure לקזז או לא. יש גם הדפסה חנויות תפרים וחנויות מחייב. השירותים הנלווים כוללים תיקון מכונת חנויות, מחסנים, מעבדות מחקר. חנות כל מורכב חטיבות וחתכים שבו קבוצה מסוימת של פעולות הוא ביצע. רבים בינוניות כל בתי דפוס קטנים לא להשתמש במערכת החנות, אך מורכב חטיבות וחתכים בלבד.

בברית המועצות בשנת 1974 היו כ -4,000 בתי דפוס, מחולק על פי פלט לתוך חברות גדולות, בינוניות וקטנות. ישנם כל האיחוד, הרפובליקה, krai, אובלסט, אזוריים, ודפוס בתים raion. כל איחוד בתי הדפוס יש את התפוקה הגדולה ביותר ובדרך כלל מתמחים באחד או שני סוגים של פרסום, למשל, ספרים, ספרים וחוברות, עיתונים וכתבי עת מרכזיים, או תמונות צבע, גלויות וכרזות. בתי דפוס הרפובליקה יש פלט קטן יותר בתים All-Union הדפסה. Krai ודפוס בתים אובלסט הם מגוונים יותר מאשר בתי דפוס הרפובליקה ולהדפיס בעיקר חומר מן המו"ל ים וארגונים מקומיים, כגון עיתונים krai ו אובלסט וספרים. חלק krai ו אובלסט בתי דפוס מקבלים מטריצות או רפרודוקציות phototelegraphic של דפים מודפסים מכל הדפסה בתים האיחוד, שבו הם משתמשים כדי להדפיס עיתונים מרכזיים. אזוריים ו דפוס בתים raion לייצר מהדורות קטן של עיתונים raion, וכן טפסים ריקים חומרים מודפסים אחרים לשימוש raion.

בתי דפוס גדולים, המהווים את רוב באיגוד-All וחלק דפוס בתי כיה, להשתמש שניים או שלושה סוגים של הדפסה נקראים המשלבת דפוס והוצאה לאור; דוגמאות לכך הן מינסק, סראטוב, קלינין, בתי דפוס ירוסלבל. כאשר הממסד משתמש לקזז בעיקר או הדפסה gravure, זה נקרא הצמח, למשל, מפעל דפוס אופסט או צמח קרטוגרפיה. דפוס והוצאה לאור הפקה עמותות טכנית (משלב) נוצרות מבתי דפוס גדולים.

בתי דפוס ביותר בברית המועצות הן תחת סמכותה של ועדת החוץ על הוצאה לאור של ברית המועצות ואת הוועדות המדינה על פרסום של רפובליקות ברית. כמה בתים הדפסה המצורפים, מסיבת ברית המועצות מסחר, סוכנויות הקומסומול, כמו גם משרדי מסוימים, מחלקות, ומוסדות.


אודות מחבר המאמר

http://www.d-online.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.