אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתי תיתן הכלה לחתן טבעת נישואין ?

לפי ההלכה, נתינת טבע נישואין לכלה על ידי החתן והיא יוצרת למעשה את פעולת הקידושין, אחרי פעולה זו הופכים לזוג נשוי. הגבר והאישה העומדים מתחת לחופה הופכים לבעל ואישה בקדושה ובטהרה.  

 

לפי ההלכה היהודית הכלה לא עונדת לחתונה טבעת מתחת לחופה, לא ניתן לאפשר לה לעשות זאת מתחת בחופה במקביל, כיוון שהדבר עלול לגרום להחלפת הטבעות בטעות דבר הנוגד את ההלכה ועלול לפגום בכשרות טקס הנישואין כולו ולערער בכך ולפגום בכל מעשה הקידושין ההלכתי, לפני החופה כדאי לשוחח עם הרב על נושא זה ולהגיע עמו להסכם מסודר. יש רבנים המאפשרים נתינת טבעת על ידי הכלה בסוף הטקס, יש מחמירים שאינם מאפשרים.  

 

שאלה חוזרת על עצמה בקרב כלות טריות ולא מעטות, האם ובאיזה עיתוי ניתן לתת לחתן טבעת נישואין. לאחר שהרב הודיע שהטקס ההלכתי הסתיים, והחתן שבר את הכוס, האפשרות המקובלת על זוגות רבים היא הענקת טבעות הנישואין לבעל על ידי אשתו, בתור מתנה המביעה אהבה. יש דתות וחברות רבות בהן טבעות הנישואין נענדות על אצבעו של החתן על ידי הכלה בטכס החופה עצמו.  

 

טבעות נישואין הן הפריט המסמל יותר מכל את הנישואין. הטבעת המונחת על האצבע, מסמלת בעבורנו אדם שבחר להיכנס למחויבות המשמעותית ביותר. טבעות נישואין מסמלות את הברית הקדושה בין בני הזוג, את האהבה, המחויבות, האמון והקרבה. הן נשארות ענודות על האצבע לאורך כל שנות הנישואין והן הופכות לחלק מחיים ומגוף. כשאנו מסירים אותן מסיבה כלשהי, אנחנו חשים בחסרונן כאילו חסר איבר.

 

בישראל מאות חנויות המוכרות טבעות נישואין. זוגות העומדים להינשא, מקדישים לבחירת טבעות נישואים חשיבות ראשונה במעלה ותשומת לב רבה, זהירה, בדיקה מדוקדקת לפרטים הקטנים ולגימור, שהופכים את הטבעת לפריט שמפאר את אצבעם של העונדים אותה. טבעות הנישואין הן תכשיטים המשמעותיים ביותר שהאדם קונה או מקבל בחייו. הן מאופיינות בעיצובים שונים בזהב, זהב לבן או כסף. משום שעל פי הדת היהודית, טבעות נישואין לפי המסורת על הטבעות להיות ללא חריטות פנימיות וללא שיבוצים של יהלומים ואבני חן. יש אפשרות לחרוט ולשבץ אחרי החתונה.

 

 


אודות מחבר המאמר

אקסטרה- קידום אתרים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.