אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איסלנד - מידע כללי

איסלנד הוא אי וולקני הנמצא על רכס ימי באמצע האוקיינוס האטלנטי. מרכז המדינה נמצא על קואורדינטות 65 ° N ו 18 ° W.

המדינות הקרובות ביותר לאיסלנד הן גרינלנד במרחק 287 ק"מ, איי פארו במרחק 420 ק"מ, וסקוטלנד הנמצאת 798 ק"מ מאיסלנד. השטח של איסלנד הוא 102,700 קמ"ר ואורך קו החוף שלה הוא 6300 ק"מ. 37% מהמדינה נמצאת בגובה של מעל 600 מ' מעל פני הים. רק 2% מהמדינה היא קרקע חקלאית המתאימה לעיבוד ושני שלישים הנותרים היא צמחייה דלילה, מדבר או קרחונים. קרחונים מכסים כ - 11% משטח המדינה והגדול ביותר של הוא וואטניוקול, המכסה שטח של 8300 קמ"ר. ההר הגבוה ביותר באיסלנד נקרא Hvannadalshnjukur והוא מתנשא לגובה של 2119 מטר.

איסלנד הייתה חלק מן האימפריה הדנית עד שנת 1918 אך קיבלה עצמאות מלאה בשנת 1944. כל ארבע שנים נבחרים נציגים לפרלמנט (האלתינגי) בבחירות הכלליות, גם הנשיא נבחר בבחירה ארצית. המדינה מחולקת לחמישה מחוזות בחירה, 20 מחוזות מנהליים ומאה ואחת עיריות. האוכלוסייה מונה 319.000 נפש ושני שלישים מהתושבים גרים באזורים עירוניים. כ-40% מהם גרים בעיר הבירה רייקיאוויק. רוב העיירות הגדולות נמצאות ליד עיר הבירה: Kopavogur, Hafnarfjordur, Mosfellsbaer ו Gardabaer. העיר הגדולה האחרת שלא נמצאת במטרופוליטן רייקיאוויק היא אקוריירי בצפון איסלנד ורייקאנסבאייר בדרום מערב המדינה. כ 70% מכוח העבודה עוסק במגזר השירותים, כ-25% בתעשייה ורק 5% בחקלאות ודיג, לעומת זאת כ - 60% מערך הייצוא הכולל של מוצרי הדיג ופירות ים מהווים כ-36% מהתעשייה.

כדאי לדעת לפני שיוצאים לטיול באיסלנד

האם אתם מתכננים את טיול לאיסלנד? הנה כמה עובדות חשובות על מזג האויר שחשוב שתדעו לפני שאתה יוצאים לבקר בחלק היותר צפוני של העולם.

קחו איתכם כל מה שאתה צריכים כדי להתכונן לכל סוג של מזג אוויר, זה יכול להיות בלתי צפוי ולהשתנות לפתע ללא אזהרה. מומלץ כי לנוחות מקסימלית לנעול נעליים טובות לא חדירות למים. להביא כובע וכפפות וגם בגד החיצוני עמיד למים. ללבוש שלוש שכבות של ביגוד קל על הגוף היא השיטה היעילה ביותר עבור שמירה על חמימות ונוחות.


אודות מחבר המאמר

גיא גוטרימן הוא תושב איסלנד ובעל אתר "איסלנד - המדריך לארץ הקרח והאש". ההתמחות שלנו היא בטיולים מאורגנים לעצמאיים ולקבוצות, בקרו אותנו באתר!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.