אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום אתרים - הטוב, הרע והמכוער

לקדם אתרים זה לא מקצוע שאפשר לזלזל בו, אני כל יום למד דבר חדש וקולט שקידום אתרים זה עניין של הבנת אלגוריתם של מנועי החיפוש והזדהות עם הגולש הממוצע, גוגל מקדם את מי שמגיע לו ולא את מי שעבד יותר על האתר שלו, גוגל (ושאר חבריו מנועי החיפוש) מבינים שצריך לתת את התשובה המדויקת ביותר לגולש ש"שאל" שאילתא כל שהיא בחיפוש, אם אני כותב "חנות פרחים במרכז" בגוגל, מן הסתם כמו כל גולש ממוצע אני מצפה לראות אתר שייתן לי חנות פרחים במרכז, אבל בגלל שרוב העסקים הבינו את המשמעות של גוגל, התחילו לבקש קידום על מושגים לא הגיוניים לעסק שלהם רק בכדי להשיג תעבורה לאתר, הרי אנחנו נכנס לאתר בעמוד הראשון אך אם הוא לבסוף חנות פרחים בבאר שבע, מן הסתם שאצא ולא אחזור יותר מפאת חוסר העניין שלי בו, הלקוח ה"מקודם" הרוויח תעבורה אך הפסיד לקוח פוטנציאלי.

קידום אתרים בגוגל זה יותר מסתם "קישורים קישורים קישורים..." כמו שהמון מקדמי אתרים הצליחו להחדיר לראשי חסרי ההבנה, זה מציק לי באופן אישי שאני לומד את העיסוק הזה ב3 שנים האחרונות, וחצי שנה מזה בצורה של לימודים תחת קורס קידום אתרים (תחת חברת קידום אתרים מהמובילות בתחום). הרעיון הוא שאין א,ב בקידום אתרים, ישנם המון אתרים שגיליתי שקיימים ברשת ו"גברו" בהמון ביטויים בגוגל רק בזכות תוכן איכותי, מעמיק בנושא של הביטוי ואף בעלי אתרים שבנויים נכון מבחינת תכנות והיררכיה נכונה של אשכול נושאים באתר.

לא סתם קראתי למאמר "הטוב, הרע והמכוער", גיליתי שזה לא קיים רק בסרטים, אני אסביר:

הטוב: הטוב לדעתי בקידום אתרים הינו האחד שיודע מה הוא עושה, מבין מה הוא עושה ומבין את ההשלכות האמיתיות ללקוח ואף מסביר לו עליהם, כגון העבודה שאין באמת (לא תמיד בכל אופן) תוצאות אוטומטיות, או אפילו לאחר חודש, לפעמים בשביל תוצאות אמיתיות צריך לחכות עד 3 חודשים בשביל לראות לאן התקדם אתר הלקוח ומה זה עשה ללקוח ברמת היחסי המרה, כמה הוא קיבל בתמורהלמה שהשקיע (ROI - return on investment) הטוב נוטה לקחת מחירים שלא תמיד קלים לעיכול אבל כשהתקופה שהטוב מראה תוצאות, העניין השתלם ללקוח, לחברת הקידום "הטובה" וכמובן אין נושאים לויכוח.

הרע: הרע לדעתי הינו אחד ש"חושב" שהוא יודע קידום אתרים, וגרוע מכך, מבטיח תוצאות על פי ראיית גלובלית ולא מקצועית בלבד, לאבחן זירת תחרותיות זה אופי מאוד חשוב בקידום אתרים, יש לדעת מי עומד מולך ומי יכול לקחת לך לקוחות פוטנציאלים, האם זה אתר גדול? האם זה אתר שמקבל המון קישורים מאתרים רצינים יותר בתחום? האם האתר בכלל מותג יותר מאשר אתר שנמצא בעמוד הראשון גוגל? - כגון לנצח בזירת תחרותית כמו נושא הדרושים, יש להתחשב בכמות המתחרים המותגיים, ALLJOBS, HOMELESS וכד', ה"רע" אוהב להשתמש בהבטחות שווא למען חתימה על החוזה של קידום.

המכוער:המכוער לדעתי זה כבר הרבה יותר גרוע מבחינת קידום שגוי, המכוער לדעתי בקידום זה אחד שחושב שהוא יודע לנצח את המערכת של מנועי החיפוש ועובד בשיטות הקידום השחורות, שיטות הBLACK HATS , הסתרת מידע מגוגל בכדי לזכות בתעבורה, שיטות קידום גרועות, חסרות טעם לעתיד של הלקוח וכמובן מלאת בעיות והשלכות, שכמובן המקדם הרע מעדיף להבטיח תוצאות מהירות מאשר להזהיר על ההשלכות, אני לא יכול להבין את ה"מכוער" אבל אני יכול להבין את הלקוח שמקבל תוצאות מהירות כביכול, הרי מה שעולה מהר כך גם יורד מהר, אין ניסים ונפלאות בגוגל, יש רק קידום טבעי והגון, ואם לקוח מעדיף לשלם על קידום "מהיר" עקב תקציב קטן, עדיף לתת לו לבזבז את הכסף בשביל להבין כמה זה יעלה לו בסופו של יום.

לסיכום, אין טעם לנסות להבין את המקצוע של קידום אתרים בגוגל, בדיוק כמו שאנחנו לא שואלים את המוסכניק שלנו באיזה שמן הוא השתמש כשהוא החליף לנו את הגיר באוטו, כך גם אין טעם לנסות לבקש דוחות להבנת הקידום.הדבר היחיד שאני לדעתי ממליץ, תמיד לבקש לראות תיק עבודות בנושאים שלא נישתיים, אתרים שהחזיקו יותר מכמה חודשים בעמוד הראשון, אפשרי אפילו לבקש טל' או שניים מלקוח מרוצה, יש להבין שמדובר במשהו שלוקח את העסק שלכם לידיים, אין להתפשר על ידיים לא נכונות או ידיים קטנות, מה שמקדם אתרים יעשה או לא יעשה, זה הפנים של העסק שלכם.


אודות מחבר המאמר

קידום אתרים בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.