אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אימון כלכלי – הרצון לעצמאות כלכלית

"באתי אלייך כי הגיע הזמן כבר שאתחיל לחיות את החיים שלי. אומנם זה מאוד נוח לגור בבית ההורים, ואפילו יש לי שם יחידה נפרדת, אבל זה כבר לא זה. אני רוצה את המקום שלי, אני כבר בת 30"

"וכל השנים גרת בסמיכות להורים?"

"לא, האמת היא שיצאתי כבר פעמיים, שכרתי דירה, אבל תמיד נאלצתי לחזור, כי לא יכולתי לעמוד בכך כלכלית המינוס הגיע לגובה בלתי נשלט, נאלצתי לבקש הלוואה ולחזור לבית ההורים. מה שהכי מרגיז זה שאני מרוויחה בכלל לא רע, אבל אני מחזיקה רכב, יש לי הוצאות, וזה פשוט לא מסתדר, אז בגלל זה אני פה".

הסיפור של רחל, בהחלט אינו חריג. רווקים שרוצים להתחיל את חייהם העצמאיים, נתקלים בקושי כלכלי ולמרות שהם מגיעים להכנסה טובה, אינם מצליחים להתנהל כלכלית. זה השלב בו אימון כלכלי יכול לשפר את המצב ולהפוך את הקערה על פיה.

התחלת אימון כלכלי

בשלב הראשון של אימון כלכלי עושים בדיקת מצב קיים, כדי להבין בדיוק איפה רחל נמצאת. כדי לייצור שינוי כלשהוא דרוש קודם לבדוק מה יש, מה המצב המצוי. הניתוח הראשוני הראה שכיום, כשהיא גרה אצל ההורים, וללא שום הוצאות על מגורים, הוצאותיה עולות במקצת על הכנסותיה. מכאן ברור שללא ביצוע שינוי משמעותי ביחס בין הוצאות להכנסות אין לה שום אפשרות לשינוי בדיור.

שלבי העבודה בתהליך אימון כלכלי

אחרי בדיקת המצוי, וכאשר המצב הרצוי לנגד עינינו, מתחילים לתכנן את האסטרטגיות הנכונות לרחל. יש הרבה דרכים להגיע לאותה מטרה, אך רחל צריכה להחליט איזו מהן מתאימה לה יותר.

לכן רחל עשתה עבודה, שבמהלכה, בדקה והחליטה איך נכון לה יותר להגיע למטרתה: עצמאות כלכלית.

במקביל נבדקו אופציות דיור שונות, ורחל החליטה שכרגע הדבר הנכון לה ביותר הינו לשכור דירה.

לאחר ביצוע שלב של החלטות, היא התחילה בביצוע התוכנית, של השינויים שהיא בחרה, הן כדי להקטין הוצאות והן להגדיל הכנסות. בהמשך, רחל החלה ליישם את ההחלטות השונות שהיא לקחה על עצמה, וכשעושים שינויים צצים גם המכשולים:

אימון כלכלי - המלכודת

רחל נכנסה יום אחד במהלך העבודה אלי למשרד, כולה זורחת, "מצאתי את הדירה שלי, לא יעזור אני אקח אותה, היא מקסימה, אומנם קצת יקרה, אך אני אסתדר". בדיקה קצרה ומהירה הראתה שגם לאחר ביצוע כל השינויים בתקציב, והגעה למצב הוצאות והכנסות אופטימאלי, ואחרי סיום ביצוע כל השינויים שהיא החליטה עליהם, עדיין עלויות הדירה כולל השכירות והעלויות הנלוות יביאו אותה ל-1,500 ₪ מינוס חודשי. ראית המציאות הכלכלית הפשוטה בעזרת אימון אישי כלכלי, ציננה את התלהבותה מהדירה, ועזרה לה להבין שבדיוק במקום הזה היא טעתה בפעמים הקודמות שניסתה להתחיל את חיי העצמאות, ולקחה על עצמה התחייבויות גבוהות מידי.

סיום תהליך אימון כלכלי

למרות הקושי היא ויתרה על הדירה. הצורך לוותר על הדירה שהיא כה התלהבה ממנה אומנם לא פשוט, ואפילו מתסכל, אך זה מאוד עזר לה לייצור הסתכלות חדשה ובוגרת יותר על כסף, והתנהלות כלכלית נכונה, שלטווח הארוך תמנע ממנה את הנפילות שחוותה בעבר.

לקח לרחל כמה שבועות נוספים, אך היא הצליחה למצוא דירה מתאימה שמצאה חן בעיניה וגם תאמה את רמת ההכנסות וההוצאות שלה, והיא נכנסה בשמחה לדירתה החדשה. יחד עם שאר השינויים בהתנהלות הכלכלית שלה, עכשיו היא יכלה גם להסתכל קדימה ולראות את עצמה במקום כלכלי הרבה יותר טוב בעתיד, מבלי לסמוך יותר על "יהיה בסדר, אני אסתדר".

חצי שנה מאוחר יותר פגשתי את רחל ברחוב, והיא הודתה לי בחום "בזמנו מאוד לא אהבתי את זה שנאלצתי לוותר על הדירה שהתלהבתי ממנה, אבל אני שמחה שבסוף, עשיתי את כל השינויים הנכונים לי באמת ולא פעלתי מתוך התלהבות של רגע, וכך הצלחתי לא לפול בפח שכבר נפלתי בו פעמיים, ולהיות סוף סוף עצמאית כלכלית באמת".


אודות מחבר המאמר

מכון פתרונות – מכון מקצועי המאגד פתרונות טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי,  אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.