אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי ייעוץ זוגי

לימודי ייעוץ זוגי, למי זה מתאים בעצם? במאמר זה נסקור את תחום לימודי ייעוץ זוגי ונציג בפניכם את תהליכי לימודי ייעוץ זוגי, קהל היעד וכמו כן, ניכן תוכלו לקבל הכשרת לימודי ייעוץ זוגי.

לימודי ייעוץ זוגי למי הם מתאימים? הסיפור של רונית חוזר אצל הרבה אנשים שפנו לתחום המיוחד הזה. את החלום שלה לעסוק בעבודה נפשית ורגשית היא זנחה במשך שנים רבות לטובת העבודה בתחום המחשבים וההייטק. התחושה הייתה דווקא שהיא מצליחה במה שהיא עושה. כשרצתה לעשות שינוי לפני כמה שנים שוב הוצע לה קידום והעלאת שכר. כן זה די נח ומכניס אבל משהו הרגיש חסר. המגע עם האנשים, הרצון להשפיע וליצור שינוי אצל אחרים, הידיעה שאני טובה בזה הרי הרבה פונים אלי ומתייעצים איתי. עכשיו לאחר 11 שנים בהייטק נראה שההמשך באותו תחום יכול להיעצר סוף סוף. אפשר לשנות משהו בקצב החיים ולפנות זמן וכוח לתא המשפחתי והזוגי. רונית היא אחת מאנשים רבים שחיפשו ומצאו תחום חדש לעסוק בו. לאחר שיטוט באינטרנט ובאתרי לימודים נוצר קליק עם הרעיון לעזור לזוגות. לימודי ייעוץ זוגי נראו לה כהכשרה שהיא מעוניינת לעשות. הנושאים שהקורס מציע והדרך שהוא מועבר מצאו חן בעיניה. עכשיו לא היו לה ספקות לגבי הבחירה לעבור הכשרה של לימודי ייעוץ זוגי. זהו התחום שבו היא רוצה להתפתח ולהתמחות.

לימודי ייעוץ זוגי יתאימו לאנשים בעלי רקע אקדמי עם תואר ראשון בעיקר מהתחום הטיפולי. תואר הוא מרכיב חשוב ברקע שאותו מביא היועץ. יחד איתו זוגיות מבוססת היא יתרון נוסף חשוב. שאלה חשובה עולה מצד אלו שלא הצליחו בקשר הזוגי שלהם ונפרדו מבן זוגם האם אני שלא הצלחתי יכול לתת טיפול זוגי לאחרים? זו שאלה חשובה והתשובה ניתנת בניסיון שנצבר. האם השכלתי ולמדתי איך להיות בן זוג טוב יותר? האם אני מצליח בקשר הנוכחי האם למדתי מהשגיאות? יועץ זוגי שכזה יוכל לעיתים לתת ייעוץ זוגי טוב יותר מכיוון שיש לו את הניסיון הלא מוצלח שאותו הוא יכול להציג בפני מי שבפזיזותו ימהר לחשוב כי גרושים יפתרו לו את הבעיות. יועץ זוגי שכזה יוכל להראות מניסיונו לאדם שיושב מולו מה נכון לעשות וממה צריך להימנע כדי שקשר זוגי יצליח.

תהליכי לימודי ייעוץ זוגי

מהו התהליך אותו יעבור מי שרוצה לעבור הכשרה של לימודי ייעוץ זוגי? חשוב לדעת כי את ההכשרה יעברו המשתתפים בכמה רמות. הרמה האישית בה הם יחוו את הדברים ויגלו כי גם הזוגיות שלהם יכולה להשתפר. יועץ זוגי אשר מזהה מקומות חלשים בקשר הזוגי שלו ומשפר אותם יוכל להיות זה שבהמשך מוביל תהליכי שיפור באמצעות ייעוץ זוגי אצל אחרים. ברמה המקצועית התלמידים בהכשרה של לימודי ייעוץ זוגי ישתתפו בסימולציות ויצפו בסרטים בהם מתואר תהליך ייעוץ זוגי אשר ימחישו את התהליך עצמו. הלימודים עצמם מכילים התמחות שבה התלמידים פועלים כיועצים ומעבירים תהליך אישי או זוגי לתלמידים או אנשים אחרים תוך ליווי מצד יועץ זוגי בעל ניסיון.

לימודי ייעוץ זוגי – קהל יעד

בסיום לימודי ייעוץ זוגי האם אפשר להתפרנס מזה? ייעוץ זוגי הינו תחום שמתפתח. הצורך בו הוא אדיר על סמך כמות האנשים שאינם מרוצים בחיי הזוגיות שלהם ומתוך ידיעת הנתונים המבהילים על אחוזי גירושין. נראה שישנם שפע של זוגות אשר היו צריכים לעבור תהליכי לימוד וקבלת עזרה לשם שיפור הזוגיות שלהם. לימודי ייעוץ זוגי אינם מכוונים רק למי שנמצאים במשבר ועל סף גירושין. ייעוץ זוגי יכול להינתן לבני זוג אשר עברו משבר בעקבות הולדת הילד הראשון, שחוו משבר עם המשפחה המורחבת, שנכנסו למצב בו סדרי העדיפויות היו לקויים וכתוצאה בני הזוג הזניחו את הזוגיות ושקעו בהתפתחות אישית ומקצועית. לבני זוג אשר הקשר אינו מתפקד כמו שצריך ורוצים לשפר את המצב הזוגי.

לימודי ייעוץ זוגי באים לתת כלים להנחות בני זוג שעומדים להינשא על הכלים והכללים שיכולים להובילם לדרך המלך בזוגיות שלהם. מכאן שכמות האנשים שיכולים להיתרם באמצעות ייעוץ זוגי היא רחבה מאוד.

היכן ללמוד לימודי ייעוץ זוגי

היכן כדאי להירשם וללמוד לימודי ייעוץ זוגי? ישנם מגוון מסלולים. ישנם מסלולים אקדמים שמיועדים להכשיר את האדם למקום הטיפולי, ישנם לימודים בעלי אופי דתי וישנם לימודים בעלי אופי אימוני. לימודי ייעוץ זוגי במכון פתרונות הינם בעלי אופי ייחודי השם את הדגש על שילוב בין עבודה רגשית ומקרבת להתמודדות עם שינוי אישי וזוגי הכולל תפיסה אימונית. ישנה ידיעה כי קשה ליצור התקרבות מבלי לרוקן חלקים גדולים מהמטען הרגשי המלווה כל אחד מבני הזוג. אולם הבנת הגורמים המכשילים מבלי ליצור שינוי והתקדמות אינה מספקת וכאן באמצעות תהליכים של חינוך ואימון מגדילים בני הזוג את המיומנות הזוגית. יהיו בני זוג שיעדיפו לקרוא לתהליך שהם עוברים סוג של הכשרה לזוגיות.

אז אם ברצונך בדרך לעזור לאנשים ולהוביל בני זוג ומשפחות למקומות גבוהים יותר לימודי ייעוץ זוגי יתנו לך את המענה והמיומנות לעשות את זה.


אודות מחבר המאמר

מכון פתרונות – מכון מקצועי המאגד פתרונות טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי,  אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!0528979934

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.