אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יוגה לנשים/ פזית יונתני

יוגה לנשים/ פזית יונתני

אפתח ואציין כי היוגה טובה היא לכל אדם ואדם.

משמעותה של היוגה הינה איחוד וחיבור של הגוף הנפש והרוח, ואני בטוחה שנשים יכולות להפיק ממנה תועלת רבה , בתרגול מתאים וקשוב.

החיים בעידן המודרני שינו באופן קיצוני את חייה של האישה .

נטל כלכלת משק הבית ויושביו היה מאז ומעולם באחריותה של האישה , ובימינו נוספה לאחריות זו גם שותפות מלאה בעול הפרנסה   ודאגות נוספות שבעבר היו נחלתם של הגברים בלבד .

 הדרישות החדשות הביאו עימם  לחץ, עמידה בלוח זמנים צפוף ואינטנסיבי מרובה ציפיות לא רציונאליות . יחד עם זאת הן מכילות  חיי משפחה , זוגיות ואמהות , לצד קריירה תובענית ושעות עבודה מרובות.

בלחץ זה, נשים רבות מוצאות שרוב המזון הנכנס לגופן הוא מזון מהיר, עתיר בשומן ובתוספים לא טבעיים, ואף זה נאכל הרבה מהפעמים בשעות לא קונבנציונליות- על מנת לשמור על ערנות שעות ארוכות.

כל אלו גורמים להחלשות הגוף, המערכת החיסונית והפרעות במערכת ההורמונאלית הגורמת בין היתר לאי סדירות מחזור חודשי ולאי פריון.

מנוחה בימיי הווסת

האזנה וחיבור לצרכים הפנימיים  צונחת מטה בסדר העדיפויות בחייה של האישה , ונוצר ריחוק וחוסר הקשבה לגוף , דבר הבא  ליידי ביטויי בפרט בתקופת ימי המחזור החודשי.

היחס  בעידן המודרני כלפי המחזור הוא רק מעט יותר נאור מזה שרווח בימי קדם , בהם האישה הייתה טמאה והיה עליה לנוח ולא לגעת בדבר. בימינו הוחלף יחס זה ליחס של הזנחה , הן מצד האישה והן מצד החברה. בתרבות המערב מומלץ לשכוח מהמחזור והאישה יכולה וצריכה לרוץ ולקפוץ כרגיל ואם אפשר אז גם עם בגד ים! וודאי שאף אחד לא ממליץ לנו לנוח ולהתבונן מעט פנימה בימים אלו , בהם הגוף מותש ומצב הרוח יכול להיות שונה כל רגע. יש להביא בחשבון את המציאות הביולוגית שלנו ולא לדחוק אותה הצידה. אין זה אומר שאיננו שוות לגברים , פשוט שאיננו דומות להם כלל וכלל.

כיצד עוזרת היוגה לנשים?

תרגול יוגה ביכולתו לרפא ולשקם את הגוף, לחזק אותו ולהתחבר אליו במובן הכי עמוק. על כן היוגה היא רפואה הוליסטית לכל דבר.

התרגול המתבצע במישור הפיסי משפיע לא רק על השרירים והמפרקים, אלא גם על קצב הנשימה , מערכת העיכול ,המערכת האנדוקרינית ,רצפת האגן מתחזקת, בנוסף התרגול מרגיע ומייצב את מערכת העצבים והרבייה .  יוגה מאזנת  ומפחיתה מתח פיסי.  מעבר ליתרונות ולתועלות הפיסיות הרבות בתרגול יוגה, ביכולתה גם להכניס רוגע ושלווה לחיי המתרגלים. על ידיי תרגול של מדיטציה ותרגילי נשימה והרפיה רבים ומגוונים.

אף שיוגה מתאימה לגופה של האישה, שמפרקיו ואבריו הפנימיים עדינים יותר, עליה להיות קשובה לו ולהימנע ממאמץ יתר שבתרגול אגרסיבי ודינאמי מדיי.

ההרפיה הפיסית והמנטאלית שמביאה עימה היוגה , בכוחה לשמור על בריאותה של כל אישה ,  כרפואה מונעת ואף לרפא תחלואות רבות.

תרגול יוגה בזמן מחזור

בימיי הווסת החודשית אני ממליצה לשנות את התרגול ולתרגל בתשומת לב והקשבה פנימית רבה מהרגיל.

אני ממליצה להימנע מפעילות מוגברת ומתנוחות יוגה מאומצות.

הימנעו מתנוחות יוגה הפוכות : עמידת ראש, כתפיים וידיים . כמו כן יש להימנע מהקשתות לאחור ,  בהן מאמץ רב לגוף . אם בכל זאת בוחרים להקשית, אמליץ לבצע רק חצי קשת ולא מלאה.

גם פיתולים עמוקים, לא מיטיבים עימנו בימי הווסת , כמו כן תרגילים לחיזוק הבטן , אותם אפשר לתרגל בשימחה במשך שאר ימיי החודש.

אמליץ על כפיפות קדימה בישיבה עם תמיכה לראש, אלו מרגיעות ומאזנות. בין המומלצות: ג'אנושירשאסאנה ופאצ'ימוטאנאסאנה, בשתיהן אני מניחה בולסטר- כרית על הירך , ומאפשרת מנוחה מלאה לראש.

בנוסף "באדהה קונאסנה" ו"סופטה באדהה קונאסאנה".

תנוחה זה גם קיבלה את השם החביב תנוחת האישה , כיוון שהיא מביאה לנו תועלות רבות. ניתן לבצע גם עם רגליים אל הקיר.

פראניאמה: בזמן מחזור יש לתרגל פראניאמה שלא כוללת שאיבה של הבטן כלפי מעלה ואין לבצע נאולי.

בגמר הווסת יש לחזור ולתרגל את כל האסאנות.

תרגול נכון של יוגה יכול לעזור לאישה להפנות את תשומת ליבה פנימה בהקשבה לצרכים ולתהליכים המתחוללים בה מדיי חודש.

תרגול נעים לכולן

אום שלום

פזית

http://www.mhalev.com/ למעוניינות לבוא ולתרגל איתנו בסטודיו :)

054-4437567


אודות מחבר המאמר

פזית יונתני

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.