אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפולים אסתטיים לצרכי העלמת קמטים

נזקי היומיום נראים עלינו בצורתם החזקה ביותר על עור הפנים. נזקים אלו, שמקורם בחשיפה לא מוגנת לשמש, עישון ויסודות גנטיים, משפיעים רבות על גברים ונשים שמחפשים כיום מנתח פלסטי שיפתור להם חלק מהבעיה הזו.

 

העלמת קמטים היא אחד מבין עשרות טיפולים אסתטיים שקיימים כיום ברפואה המודרנית ומבוצעים על ידי מנתח פלסטי למרות שלמעשה טיפולים אסתטיים אינם באמת ניתוח.

מבין כל הסוגים של טיפולים אסתטיים של העלמת קמטים, הנפוץ ביותר הוא השימוש בבוטוקס.

 

בוטוקס הינה תרכובת חלבון מטוהרת, המיוצרת מבקטריה בשם בוטולוניום. טיפול בבוטוקס מתבצע לרוב לשם העלמת קמטים במצח, בין הגבות ובצידי העיניים, מה שנקרא "קמטי הבעה".

 

קמטי ההבעה נוצרים בגלל הבעות פנים יומיומיות הגורמות לפעילות קבועה של השרירים. הבוטוקס שמוזרק לשריר מרפה ומחליש אותו ומעלים את הקמט שנוצר מדפוס הפעולה החוזר.

 

שימושים נוספים בבוטוקס שהוכחו כיעילים והם מבוצעים על ידי מנתח פלסטי הם טיפול מונע בהזעה מוגברת, מצמוץ בלתי נשלט, התכווצות בלתי-רצונית של שרירי הצוואר ועוד.

 

טיפולים אסתטיים מסוג זה אינם מסובכים כלל וכלל. לרוב, הטיפול אורך כעשר דקות ולאחריו המטופל משוחרר לביתו עם בקשה להימנעות משכיבה או צריכת אלכוהול בשעות שלאחר הטיפול.

 

התוצאות של טיפולים אסתטיים בבוטוקס מחזיקות עד חצי שנה ורצוי לחזור על הפעולה שוב ושוב לשם השגת פעולת העלמת קמטים. עם הזמן תראו שהמרווח בין טיפול לטיפול גדל בצורה משמעותית והקמטים בהדרגה ישתפרו.

 

כמו שבניתוח פלסטי, אתם מקפידים על זהותו של מנתח פלסטי מקצועי ומיומן, גם בביצוע טיפולים קוסמטיים פשוטים יחסית כדאי להקפיד על זהות המטפל והניסיון שלו בתחום הספציפי הזה. ישנם הרבה מאוד רופאים בתחום הזה שאינם מספיק מנוסים ומקצועיים כדי לבצע טיפולי העלמת קמטים בצורה מושלמת והם עלולים גם להזיק ולהחמיר את המצב. הזרקת בוטוליניום בצורה לא מקצועית יכולה לעתים לגרום להתפתחות חולשה מקומית באזור ההזרקה. חולשה זאת יכולה להתבטא בצניחת עפעפיים, גבות או זווית הפה ולגרום לאסימטריה במימיקה ובחיוך.

 

פגיעה זו לרוב חולפת תוך מספר שבועות עד מספר חודשים אך היא לא נעימה בכלל. לכן, בחירת מנתח פלסטי איכותי, מקצועי ומנוסה היא חשובה מאוד בתהליך זה ועוד יותר חשובה בטיפולים מסובכים יותר.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.