אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קצת על חומוס

אם מישהו תהה אי פעם מהו האוכל הכי ישראלי שיש, הרי שחומוס זו התשובה. בין אם אתם אוהבים אותו מוצק וקשיח, דליל או אוורירי, בעל מרקם קטיפתי או מעט מגורגר ומחוספס, בצלחת או בפיתה, אין ישראלי שלא אוהב חומוס. וכשהחומוס הופך למאכל הלאומי, אין זה פלא שבכל מקום אליו תפנה תמצא מסעדה מזרחית שמגישה חומוס חמים, טרי וטעים.

אך למרות שהחומוס הפך למאכל אהוב ולמאפיין מרכזי במטבח הישראלי, מה אנחנו באמת יודעים על החומוס? במאמר הבא תמצאו כמה עובדות חשובות, שאולי לא ידעתם על החומוס.

בא לך לנגב חמצה?

מקורה של המילה חומוס הוא בשפה הערבית. האקדמיה ללשון עברית החליטה להעניק לחומוס את השם "מעורר התיאבון" - חמצה. אף אחד לא באמת משתמש בשם הזה, ונדמה שמקומה של המילה "חומוס" בשפה העברית מובטח גם לעוד שנים רבות.

קטנית בריאה וטעימה

החומוס הוא קטנית (ממשפחת הקטניות) בריאה מאוד. חומוס טרי (שאינו תעשייתי ואינו מכיל חומרים משמרים) מכיל מרכיבים תזונתיים חשובים מאוד לבריאותנו: סיבים תזונתיים בשפע, מגנזיום, ברזל, אשלגן וגם ויטמינים מסוג B ו- C. אם לא מפריזים ואוכלים ממנו יתר על המידה, חומוס גם מכיל מעט מאוד שמן. עובדות אלו הופכות אותו למאכל בריא גם לילדים וגם למבוגרים.

ב"דוך" או בסיבוב?

עוד לא נולד הישראלי שיאכל חומוס עם כפית. חומוס נועד לניגוב, ב"דוך" או בסיבוב. את החומוס נהוג לנגב בעזרים שונים כמו פיתות, לחמים, כדורי פלאפל, צ'יפס וכו'. בניגוד למאפיינים הבריאותיים של החומוס הטהור, כשמוסיפים לו מאכלים מטוגנים למיניהם, שמן זית, ירקות כבושים ושאר סלטים, החומוס הופך למלכודת עתירת קלוריות.

ומה עם הגזים?

אכילה מופרזת של חומוס לא רק שתעמיס עליכם קלוריות עודפות, היא גם עלולה לשבש את הפעילות של מערכת העיכול. לכן, כמו בכל דבר אחר, גם את החומוס יש לאכול במידה.

ארוחה טובה בכל שעה ביממה

חומוס יכול להיות אלטרנטיבה ראויה לארוחת צהריים או ערב. אם נתקעתם בלי ארוחת צהריים, צלחת חומוס באחת המסעדות תוכל להשביע את רעבונכם לכמה שעות טובות. חומוס נחשב גם כארוחת ילדים אידיאלית. אולם מומלץ שלא לאכול חומוס לאחר השעה 18:00 בערב. למה? בגלל הסעיף הקודם.

אפשר למכור חומוס לאמריקאים?

במשך שנים ניסו חברות ישראליות למכור חומוס לאמריקאים. אך מרביתן נחלו כישלון חרוץ. מסתבר שגם לאמריקאים אוהבי האוכל יש גבולות אדומים. התרבות האמריקאית לא רואה בעין יפה אכילה עם הידיים ולכן היה קשה מאוד למכור מוצר מזון שהדרך היחידה לאכול אותו היא בניגוב. רק לאחרונה איש עסקים ישראלי אחד הצליח לפצח את הנוסחא לליבו של האמריקאי הממוצע: חומוס בבקבוק לחיץ. איש עסקים זה הגיע למסקנה שאם נמכור לאמריקאים את החומוס בצורה שהם מכירים (כמו בקבוק קטשופ, מיונז או שאר רטבים) הם יקנו אותו וייהנו מאכילתו ללא נקיפות מצפון.


אודות מחבר המאמר

אבי בסט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.