אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי ראיית חשבון – אתר סטאז'ר

 

לימודי ראיית חשבון הנם לימודים קשים ומעניינים כאחד, בניגוד ללימודים אחרים באקדמיה כמו מדעי החברה או מדעי הטבע, לימודי ראיית חשבון מבוססים על דרישות מקצוע החשבונאות וכוללים את הבסיס לעיסוקיו של רואה החשבון.

עיסוקיו של רואה החשבון כוללים ביקורת דוחות כספיים של חברות פרטיות וחברות ציבוריות וכן עבודות הנלוות למקצועו של רואה החשבון כגון עבודות ייעוץ כלכלי, עם זאת הביקורת של הדוחות הכפיים של חברות מהווה את עיסוק הליבה של רואה החשבון.

ביקורת דוחות כספיים מצריכה מרואה החשבון הבנה עמוקה בשני תחומים עיקריים, חשבונאות פיננסית וביקורת חשבונות. שני תחומים אלו מהווים את בסיס עבודת הביקורת ורואה החשבון חייב להיות בקיא בהם בכדי שיוכל לבצע את עבודתו.

בהתאם לאמור, מתמקדים לימודי ראיית חשבון בלימוד ביקורת חשבונאות ובלימוד חשבונאות פיננסית. התואר בראיית חשבון בנוי בהתאם מקורסי מבוא וקורסים מתקדמים בשני תחומים אלו. הסטודנטים נדרשים ללמוד חומר עיוני רב ולהבחן עליו מדי שנה.

החומר בלימודי ראיית חשבון לקוח מתקני חשבונאות, ישנם תקני ביקורת וישנם תקני חשבונאות פיננסית. הסטודנטים לראיית חשבון נדרשים ללמוד את התקנים עד לרמה גבוה במיוחד, כזו שתאפשר להם לענות על שאלות מורכבות במבחנים.

המבחנים בתואר בראיית חשבון מושפעים משני מבחנים אותם עורכת מועצת רואי חשבון שהנה הגוף הסטטוטורי, המצוי תחת משרד המשפטים והאמון בין היתר על בחינה של רואי חשבון בטרם הענקת רישיון לעסוק בראיית חשבון. המבחנים אותם עורכת המועצה קשים ועמוסים במיוחד ועורכים בין 6 ל – 9 שעות האחד.

גם המבחנים בתואר בראיית חשבון עורכים זמן רב, והסטודנטים נדרשים לעבוד קשה על מנת להצליח לסיים את התואר. התואר נמשך כ – 3 שנים, במהלך התואר לומדים הסטודנטים את הקורסים השונים במבוא לחשבונאות וכן קורסים מתקדמים. לאחר שהסטודנטים מסיימים את התואר בראיית חשבון הם יכולים להרשם לשנה ד בחשבונאות, שנה המכינה אותם לעבור את מבחני המועצה.

אפשרות נוספת הנה ללמוד באופן עצמאי לבחינות המועצה תוך העזרות בחומר בחשבונאות שניתן להשיג באמצעים שונים, יש סטודנטים המעדיפים ללמוד למבחני המועצה באופן עצמאי בשל העובדה ששנה ד בראיית חשבון עולה כסף רב.

מידע נוסף על לימודי ראיית חשבון תוכלו לראות באתר סטאז'ר, www.stager.co.il.

אתר סטאז'ר הוקם לטובת סטודנטים לראיית חשבון, מתמחים בראיית חשבון ורואי חשבון.


אודות מחבר המאמר

אתר סטאז'ר הוקם לטובת סטודנטים לראיית חשבון, מתמחים בראיית חשבון ורואי חשבון.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.