אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תהליך הוצאת ויזה לארהב

ויזה לארה"ב נדרשת מכל ישראלי שמעוניין לבקר, לעבוד, לטייל, ללמוד ואפילו לעבור בארה"ב. ישנם סוגים שונים של ויזה, כל אחד מיועד למטרה אחרת, ובמעמד הגשת הבקשה נדרשים מסמכים שונים והצגה של הוכחות שמאמתות את כוונות מגיש הבקשה. ויזה לארה"ב ניתנת בארץ, ולוקח כחודש מיום הגשת הבקשה עד האישור וקבלת הויזה. ניתן גם לשנות את הסטאטוס הרשום בויזה בזמן השהות בארה"ב. ויזה כללית, שמתאימה לתיירים, היא ויזה שמספקת כניסה לארה"ב ומגדירה את תנאי השהות, העזיבה והחזרה, בעוד ויזה למטרה מוגדרת לארה"ב, למשל לימודים או עבודה, קובעת גם את מגבלות המטרה המוצהרת לשמה ניתנה – למשל, מכסת שעות עבודה וכן הלאה. ויזה מתאימה תאפשר לאדם את התנאים לפעול בארה"ב בחופשיות ולמלא את מטרת נסיעתו, ולכן חשוב מאוד להגיש בקשת ויזה לארה"ב בצורה חכמה ונכונה.

 

ויזה לארה"ב והגשת הבקשה

הגשת הבקשה נחלקת לכמה שלבים. ראשית, יש להשיג את טפסי הויזה המתאימים למטרת נסיעתכם, משגרירות ארה"ב בישראל או אתר משרד ההגירה האמריקאי. ניתן למלא אותם אונליין או להדפיס ולשלוח בדואר. בסיום הפעולה מתקבל קוד אישור שחשוב לשמור. השלב הבא הוא קביעת תור לראיון. ישנן שיטות רבות לזירוז השגת ויזה לארה"ב, ביניהן שיטות לקביעת תור מוקדם על ידי חיוג מתמשך למספר קביעת התורים והעלאת הסיכוי ל'תפיסה' של תור מוקדם שהתפנה, אך לרוב שיטות מלאכותיות כאלה מתגלות על ידי השגרירות והאפשרות נחסמת במהרה. לכן, כדאי לקחת בחשבון שתהליך השגת ויזה לארה"ב עשוי לקחת גם חודש, ולהיערך מראש לכך. השלב השלישי הוא זימון לראיון, בשגרירות אשר בתל אביב או בשגרירות שנמצאת בירושלים, שמיועדת בין היתר למי שמתגורר מעבר לקו הירוק. במהלך הראיון, פרטים אשר הצהרתם בבקשה מאומתים ונבחנת התאמתכם לקבלת ויזה לארה"ב. בין יתר הפרמטרים הנמדדים, הוכחת יכולת כלכלית והוכחת קשר לארץ הם החשובים ביותר, בויזה רגילה. שני אלו מאפשרים לפקידי ההגירה בשירות ממשלת ארה"ב לקבוע שהסיכוי שתהפכו למהגרים בלתי חוקיים הוא נמוך. ויזה לארה"ב שמיועדת למטרות אחרות כגון עבודה מצריכה הצגת מסמכים שמאשרים את העסקתכם, ולרוב מדובר בהליך מעט סבוך יותר שמצריך את מעורבותם של המעסיקים, אם במסמך חתום, בשליחת טפסים או בדרכים אחרות. במידה ומטרת הויזה היא לימודים, ויזה לארה"ב תדרוש הצגת מסמכים במהלך הראיון שמוכיחים קבלה או הרשמה למוסד לימודים מוכר בארה"ב. השלב האחרון הוא אישור הויזה. במידה והצגתם מספיק הוכחות למטרת נסיעתכם, הויזה תאושר. במקרים בהם בקשת ויזה לארה"ב נפסלת, ניתן להגיש בקשה חוזרת רק כעבור פרק זמן מוגדר.

 

ויזה לארה"ב – חריגים

ויזה לארה"ב ניתנת גם במקרים שלא הוזכרו מעלה, ובתנאים אחרים. מבקשי ויזה שהם קטינים או מעל גיל 83, אינם נדרשים לעבור את כל התהליך שתואר כאן, אלא נדרשים להציג מסמכים אחרים: קטינים נדרשים להוכחת יכולת כלכלית של הוריהם. כמו כן, מבקשים שנולדו במדינות שמוגדרות עוינות (עירק, צפון קוריאה, אירן ועוד) נדרשים למילוי טופס ויזה לארה"ב מיוחד, כזה שמיועד לאזרחי מדינות עוינות. לא מעט אזרחים ישראלים נולדו באחת המדינות המופיעות ברשימה זו, אותה ניתן לראות באתר משרד ההגירה האמריקאי. חריגים אחרים הם מבקשי ויזת הגירה, או בשמה המוכר גרין קארד. ויזה שמתאימה לתהליך הגירה יכולה להיות מושגת בהגרלה, או כאשר יש למבקש קרובי משפחה שמתגוררים בארה"ב, או במקרים בהם המבקש כבר שהה בארה"ב לצורך עבודה למשך זמן ארוך ומחזיק ויזה לארה"ב בתוקף.


אודות מחבר המאמר

אתר Usa-Visa - כל המידע הנחוץ לרוצים להוציא ויזה לארה"ב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.