אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על תקלות אינסטלציה שלא הכרת עד שהכרת

כולנו מודעים לכך שתקלות אינסטלציה הן דבר שקורה. אבל מה קורה כאשר מגלים תקלת אינסטלציה מאוחר מדי, ורק על ידי אינסטלטור שמגלה לנו כבדרך אגב שיש לנו תקלה?

תקלת אינסטלציה- נזילה שלא הכרנו

איתור נזילות היא אחת ממשימותיו הרבות והמגוונות של כל אינסטלטור. אינסטלטור מקצועי ובעל ניסיון יודע לאתר נזילה בצורה מדויקת. איתור נזילות הוא לא רק היכולת להבחין כי מדובר בנזילה, אלא לאתר את מקורה של הנזילה ולהחליט על דרכי טיפול בנזילה.

כך למשל, יכולה להצטבר על תקרת החדר רטיבות ואפילו להתפתח פטרייה. מי שאינו אינסטלטור ולא כל כך יודע איך להתעסק עם נזילות, בוודאי יחשוב שיש לצבוע את הקיר כדי להעלים את הכתם או למרוח חומר כנגד הפטריות. למעשה, הטיפול הנכון הוא לאתר את מקור הרטיבות. על פי רוב מקור הרטיבות הוא בדירות עליונות אם מדובר בבניין מגורים, ויכולה לנבוע מתקלה במערכת אינסטלציה של אותה דירה. כמו כן, מרזב שנסתם בגלל עלים או פסולת יכול להוות גורם לנזילה רצינית שיכולה לחלחל דרך הקירות ולגרום לרטיבות ולפטריות.

מה עושה אינסטלטור במקרה כזה?

אינסטלטור מקצועי ומיומן דיו יצטרך להגיע בשלבים המוקדמים והראשוניים של הופעת הנזילה, כמעט בסמוך להופעתה.

אנשים רבים מעדיפים שלא להזמין אינסטלטור בשלבים אלה כיוון שהם חושבים בטעות כמובן שהנזילה תיפסק מעצמה ושלא מדובר בתקלה במערכות אינסטלציה של הדירה. כאשר הנזילה או הרטיבות בשלביה הראשונים ניתן לתקן אותה בקלות יחסית, יותר מאשר בשלבים מאוחרים יותר. אינסטלטור יבחן מקרוב את הנזילה ויוכל להגדיר באיזה מצב הרטיבות נמצאת. אם מדובר ברטיבות קלה, ייתכן שאטימה באמצעות חומרים מסוימים יכולה למנוע את התפשטות הנזילה. אם מדובר ברטיבות חריפה, אשר הורסת חלקים גדולים מהקיר צריך להוריד את החלקים הרטובים והאכולים ואז לצפות את הקיר מחדש בשכבות שנהרסו (טיח, צבע וכדומה).

ומה קורה לאחר איתור הנזילה?

לאחר שמאתרים את דרגת הרטיבות, צריך לבדוק מהיכן אותה רטיבות  מגיעה. אם מדובר בבניין או בית עם כמה קומות, כדאי לעלות לקומה למעלה ולברר אם לדיירים בקומה העליונה יש נזילה כלשהי ממכשיר חשמלי כמו מזגן או מכונת כביסה. לאחר הבירור יש לתקן את הנזילה גם בבית שהוא מקור הנזילה.

 

כפי שראינו, תיקון נזילות היא עבודה מורכבת, אולם היעילות הרבה של תיקון נזילות שנעשה בצורה טובה נובעת בעיקר מאיתור נכון של הנזילה. כיום כל אינסטלטור המתמחה בעבודות אינסטלציה מורכבות יודע לתקן נזילות, אולם האיתור היא המלאכה היותר מורכבת במקרה זה.


אודות מחבר המאמר

www.instelatorim.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.