אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודים ועל יכולת המדידה של הלמידה

השלמת בגרויות

בימינו, השכלה אקדמית מתחילה כבר בתיכון. לימודי הבגרות הם למעשה הפרוזדור המוביל ללימודים אקדמיים. ידוע לכל שלימודי הבגרות מתרחשים בתקופה קשה עבור רובנו. זוהי תקופת ההתבגרות שבה היכולת להתרכז ולהגיע להישגים מוגבלת למדי. משום כך הלך והתמסד הנושא של השלמת בגרויות . השלמת הבגרויות מתרחשת לעיתים במהלך השירות הצבאי, לעיתים זמן קצר לאחריו ובהרבה מקרים נגשים להשלמת בגרויות גם מבוגרים בעלי משפחות שרוצים להשלים את החסר כדי להמשיך ללימודים אקדמיים או כדי לשפר את מעמדם הכלכלי בעבודה

 לימודים

מקצועות רבים  ותחומי עניין שאנו בוחרים לעצמנו בחיים מצריכים למידה. לימודים הפכו בחברה המודרנית להיות התנאי הראשוני להתקבלות לחברה ולהבאת תועלת כלשהי לחברה ולאדם עצמו. אין דרך להתקדמות בחיים ללא לימודים. בין אם מדובר בלימוד מקצוע, למידה אקדמית או "סתם" התעניינות בתחום חיים כלשהו, בכל מקרה – למידה שיטתית ומסודרת מבטיחה לנו כניסה לתוך העולם בו בחרנו להשתלב והתוודעות אל העושר העצום הגלום בו. לימודים הם המאפיין המובהק ביותר לאנושיות שלנו.

החיה לא לומדת אלא רק מגיבה לגירויים. גדולתו ויתרונו הגדול של האדם על בעלי החיים היא יכולתו להפוך את הלמידה לתהליך שיטתי המורכב משלבים כשלכל שלב יש השלכות לטווח המיידי והארוך.

קורס פסיכומטרי

אחד הכלים האמינים ביותר למדידת יכולת הלמידה של  בוגרים הוא המבחנים הפסיכומטריים. מבחנים אלו נועדו לבדוק את יכולת ההפשטה ואת כושר הניתוח (אנליטיות), כמו גם את כושר ההתמדה והבנה של תהליכים אלגוריתמיים. לכאורה כישורים פסיכומטריים אלו אינם נלמדים, אך התברר לאחר מחקרים רבים שתרגול של סוגי מבחנים אלו משפר את היכולות המולדות אם ישירות דרך שיפור הזיכרון וכושר ההתמדה ואם בעקיפין ע"י שיפור הביטחון העצמי של הנבחן וכתוצאה מכך שיפור הביצועים הקוגניטיביים שלו.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב ע"י חברת קידום אתרים - קידום אדיר .

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.