אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב אתרים: כל אחד יכול?

עיצוב אתרים היום הוא תחום שעובדים בו מעצבים בוגרי בצלאל, שנקר ומכללות אחרות, לצד מעצבים ללא השכלה. אתה גרפיקאי שמתפרנס מעבודה בתחום עיצוב אתרים? בטח לא תופתע לדעת שהרבה אנשים היום לא ממש רואים בתחום עיצוב אתרים מקצוע רציני ו"מכובד". הסיבה לכך היא כזו: עיצוב אתרים לא ממש מצריך דגירה של שנים על גבי שנים באוניברסיטה, ובטח שלא לימודי פסיכומטרי. עיצוב אתרים אפילו לא מצריך תעודת גמר של קורסים קצרים של כמה חודשים. אם אתם מעצבי אתרים, נוכחתם כבר לדעת שהחברים שלכם שעשו תואר (אפילו תואר ב"מדעי הדשא,) באוניברסיטה יזכו להרבה יותר רספקט מהחבר'ה, מהמשפחה, ובעצם מכולם, גם אם הכי רחוק שהתואר שלהם לקח אותם זה לשירות לקוחות בסלקום.

הבעיה היא שהיום כל אחד יכול להכריז על עצמו כעל מומחה בעיצוב אתרים, אפילו אם הוא חושב ש-CSS   זה סדרה משטרתית בטלוויזיה. אין ממש קריטריוני סף לאדם שעוסק בתחום עיצוב אתרים, והמקצוע הזה מרכז בתוכו המון אנשים מכל מיני סוגים עם דרגות שונות של השכלה או בלי השכלה בכלל. בוגרי בצלאל, שנקר, ומכללות אחרות, שעברו כברת דרך ארוכה של 4 שנות לימודים מתישות, שעובדים לצד בוגרי קורסים חיצוניים של חודש חודשיים. אם אין לך ניסיון מקצועי במשרד עיצוב אתרים, ולא משנה מה ההשכלה שלך, יהיה לך מאוד קשה להיכנס לתחום. משרדי עיצוב אתרים לא ממש פותחים את שעריהם למעצבים שהרגע סיימו את הלימודים. זה עצוב, אבל שנה אחת של עבודה בחברת פרסום, בסביבת עבודה מלחיצה, היסטרית ותובענית, יכולה לעשות לקורות חיים שלכם מה ש-4 שנות לימודים ללא שום ניסיון מקצועי יעשו להם. המשותף לכולנו, גרפיקאים שונים שעובדים בתחום עיצוב אתרים, הוא היכולת לשבת ולהתלבט שעות על גבי שעות על הדבר הכי קטן ומשני באתר. גם מעצב אתרים מפוזר שדעתו מפזזת לכאן ולכאן כמו פרעוש ימצא את עצמו יושב שעות על גבי שעות מול המסך ותוהה האם להשתמש בצבע זה או אחר. לאחר זמן רב שהוא יחכוך בדעתו, יעשה ניסיונות ויגיע לתוצאה הרצויה, הוא יעבור לשלב הארוך הבא שייגרר לשעות ארוכות אל תוך הלילה, בחירת הפונט. סיימנו עם השלב הזה? יופי! עכשיו הוא ישב יומיים רק על בחירת כפתור "שלח" המושלם לטופס צור הקשר. וכך, הלקוח הכי איום ונורא שיהיה אי פעם לאדם שעוסק בתחום עיצוב אתרים הוא: הוא עצמו. למעשה, האנשים היחידים שיהיו אף יותר בררניים ודעתניים ממנו, יהיו הקולגות שעובדות לצידו באותו משרד עיצוב אתרים. ומה עם פידבקים מהאנשים שעובדים איתך, כלומר מהבוסים? מחמאות, בכל משרד עיצוב אתרים, הן שוות ערך לכסף, ולכן משתמשים בהם בקמצנות, כי חושבים שם למעלה שאם יחמיאו לך אתה עוד תקבל את הרושם שאתה יכול לבקש העלאה. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.