אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיני עבודה – המגן החוקי שלנו

 

עבודה היא חלק מרכזי ביותר מחיי האדם. זה מה שנותן לו פרנסה, יכולת למצות את כישרונותיו, יכולת לרכוש חברים ולהיות חלק מקהילה מגובשת. פיטורים זה לא דבר של מה בכך, והנושא אינו נתון לשרירות ליבו הבלעדית של המעסיק. במידה ואכן התקבלה החלטה לפטר את העובד, יש לפצותו בכסף. המחוקק מודע לחשיבות העליונה של עבודה לכל אדם, ולכן דיני עבודה מגנים על העובדים מפני זלזול בנושא מצידו של המעסיק.

 

פיטורי אישה בהיריון

המעסיק לא יכול לפטר עובדת שהודיעה לו על הריונה. במידה ומתקיימים שינויים בחברה, יש למצוא לעובדת תפקיד אחר. אם אין אפשרות כזו, יש לפנות אל עורך דין לדיני עבודה שייתן עצה מקצועית כיצד ניתן לבצע את המעשה האסור בצורה חוקית. בדרך כלל השאלה תהיה סביב גובה הפיצויים.

 

ישנה סיבה טובה מאוד למה אישה בהיריון זוכה להגנה נרחבת שכזו בדיני עבודה. הבה וניכנס יחד לנעליה של אותה אישה. נניח והיא בחודש השלישי להריונה והיא מפוטרת. היא יכולה לפנות לחברות אחרות, אך אם היא תגיד שהיא בהיריון, רוב הסיכויים שלא תתקבל לעבודה. במידה ותשקר, הדבר ייוודע בכל מקרה בתוך חודש-חודשיים ואז למעסיק אין שום אחריות כלפיה כי אין לה ותק של חצי שנה, ולכן ניתן לפטר אותה. בצורה זו, האישה צריכה להפסיד שנת עבודה. אחרי הלידה היא לא צפויה למצוא עבודה בקלות שכן מעסיקים לא שמחים על העסקת נשים עם תינוקות בבית. מסיבה זו דיני עבודה מספקים את ההגנה הזו לנשים אלו.

 

פיטורים מוצדקים?

זכותו של כל עובד לקבל הסבר מדוע מפטרים אותו, שכן לא כל סיבה לגיטימית לפיטורים. כך למשל, אם מעסיק מפטר עובד שלא מתאים לתפקיד שלו, או כזה שגורם נזק לחברה, כמובן אף אחד לא יבוא אליו בטענות. דיני עבודה לא נועדו כדי לפגוע במעסיק אלא כדי להגן על העובד. לעומת זאת, מה אם עובד תורם לחברה מכישרונו ומכל יכולתו, כל הערכות העובד שלו מעולות, ופתאום מפטרים אותו בטענה ש"יש מיתון" או "יש קיצוצים" כאשר ממצאי השטח אומרים אחרת? במקרים מסוג זה יש מקום לבדוק היטב את סיבת הפיטורים ולגשת לעורך דין לדיני עבודה. הרבה פעמים מה שמתברר זה שחברות מנצלות מצב כללי לא טוב במשק כדי לפטר עובדים מוכשרים אך ותיקים בשל המשכורות הגבוהות שלהם. מצבים מסוג זה מהווים הפרה של דיני עבודה בהרבה מקרים, הבעיה היא שמאוד קשה לזהות אותם. במקרים אלו חשוב לפנות לעורך דין לדיני עבודה שיוכל לבחון היטב את המצב ולהגיע להחלטה הנכונה האם יש מקום לגשת לבית משפט.

 

דיני עבודה נועדו להגן בעיקר על העובדים, ולכל תושב המדינה עומדת הזכות לנצל את המגיע לו. יחד עם זאת, לעיתים קשה להבחין בין מעשה כשר למעשה החורג מהחוק, ולכן יש לפנות לעורך דין לדיני עבודה.


אודות מחבר המאמר

יערה. נ

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.