אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רפלקסולוגיה: סיפור הצלחה

אין זה סוד שאחת התרבויות שהשפיעו במידה ניכרת על התרבות המערבית ועל העולם כולו, היא התרבות הסינית. דברים רבים שנדמה לנו שהם אוניברסאליים הגיעו במקור מסין. פילוסופיות ותורות מזרחיות כמו "הטאו" ו"הטאי צ'י", שמלמדות את האדם להגיע לרגיעה וקבלה עצמית, ותורות מפורסמות כמו "הפנג שוואי", אשר השפיעו מאוד על הארכיטקטורה המודרנית ותחום עיצוב הבית-  כל אלו מקורן מסין.

 תחום חשוב נוסף, אם לא החשוב מכולם, הוא תחום הרפואה הסינית, ובפרט רפלקסולוגיה.  

רפלקסולוגיה, היא שיטת טיפול ואבחון שמקורה בסין, שלפיה כף הרגל היא למעשה מראה של הגוף כולו ועל ידי לחיצות אנושיות באזורים שונים בה, ניתן לאבחן וטפל במחלות שונות התוקפות את האדם.

בזכות יעילותה והצלחותיה של רפלקסולוגיה,  בתחומים  בהם הרפואה המערבית לא הצליחה למצוא פתרון, רפלקסולוגיה הפכה לאוניברסאלית. אלפי מכללות העוסקות בלימוד רפלקסולוגיה פזורות בכל העולם, אלפי מרפאות המתמחות בתחום זה, רפלקסולוגיה, מוקמות מדיי שנה באזורים הנידחים ביותר, ויתרה מזאת כיום כל בית חולים בעל שם המכבד עצמו, פתח במחלקה אלטרנטיבית, עם מטפלים מתחום של רפלקסולוגיה.  

בעוד סימן שאלה מרחף מעל יעילותם של תחומי רפואה אלטרנטיבים אחרים, בניגוד לכך רפלקסולוגיה היא בעלת יעילות מוכחת ולא מעט רופאים בכירים מתחומים שונים ממליצים לחוליהם לנסות רפלקסולוגיה לפני שהם מתחילים טיפולים  חודרנים או תרופתיים קונבנציונלים.

בהתאם לפילוסופיות המזרח הרחוק, רפלקסולוגיה רואה בגוף האדם כמכלול, בו כל איבר קשור לאיבר שני ויחד כולם יוצרים איזון ממנו נובעת בריאותו של האדם. אם אדם יוצא מאיזון בגלל לחץ בעבודה או בעיות רגשיות או לחץ נפשי כזה או אחר, גופו יכול לצאת מכלל איזון ואז נקודות התרופה בגופו יחלו. מטרת המטפל של רפלקסולוגיה היא להחזיר את גופו של אותו אדם למצב של איזון. יחד עם אבחון כללי של מצבו הפיזי והנפשי של המטופל, טיפול של רפלקסולוגיה הוא גם פרטני, במובן שכדי לרפא איבר חולה המטפל מפעיל לחץ ברמות שונות על כף רגלו של האדם ועל ידי כך משפיע ישירות על האיבר החולה. 

למשל, לחיצה באזור האצבעות מקל על בעיות נשימה הנובעות מסינוסיטיס, ולחיצה באזור המחבר בין החלק העליון ל כף הרגל לחלק התחתון יכול לסייע לבעיות שונות במערכת העיכול. רפלקסולוגיה יכולה גם להשפיע לא רק במחלות כרוניות אלא גם להקל כאבים שונים בגוף הנגרמים כתוצאה ממחלה פתאומית כמו שחיקות סחוס בכתף או בירך. הטיפול הנקודתי נעשה תמיד בהתחשבות במחלות אחרות של המטופל ובמצב בריאותו הכלל. במהלך הטיפול של רפלקסולוגיה, המטפל ישאל את המטופל שאלות גון "איך עבר עליך השובע"? "איך בעבודה"? , וכו'. זאת מכיוון שלפי רפלקסולוגיה יש קשר ישיר בין מצבו הנפשי של האדם לבריאותו הפיזית, ומחלות רבות נגרמות מלחץ יתר ובעיות אישיות.

אך אל תשקעו באשליות, טיפול של רפלקסולוגיה אינו מסאג' נעים המלווה בשיחות נפש, טיפול של רפלקסולוגיה לעיתים מלווה בחוסר נוחות פיזית כי  ככלות הכל מטרת הטיפול היא לטפל בגורם שלילי שתקף את גופכם. כמו כן לעיתים יש צורך להתאזר בסבלנות, רפלקסולוגיה אינה פועלת ככדור נגד כאב ראש המעלים את הכאב לשעה ואחר כך חוזר חלילה, רפלקסולוגיה באה לטפל בשורש הבעיה במקביל לטיפול נקודתי ולכן יש צורך במינימום עשרה טיפולים כדי לראות תוצאות של ממש. 

אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.