אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

העצמה אישית דרך מעגלי נשים

העצמה אישית דרך מעגלי נשים"העצמה אישית", "העצמה נשית", "מעגלי נשים", "מעגלי לידה" ועוד ביטויים רבים כאלו ואחרים הפכו לחלק מהז'רגון הישראלי. מדובר למעשה בטרנד שתופס תאוצה בשנים האחרונות בהן נשים נפגשות עם נשים אחרות בתוך מעגלי נשים שונים, כאשר ישנם שני מכנים משותפים – האחד, כל אחת הנמצאת במעגל היא אישה, ואילו המכנה השני קשור לנושא המעגל – לידה, קריירה, זוגיות ועוד.

האישה בדרך להעצמה נשיתאין ספק שקולן של הנשים לא נשמע עד כה בתרבויות בארץ ובעולם  ואין צדק בדבר. אומנם אנו חיים בעולם גברי, מצ'ואיסטי, שנשלט על ידי גברים חזקים, אך אין זה אומר שנשים לא יכולות להשתלב בתפקידי מפתח שונים ולתרום לארגון או לחברה. נשים יכולות לתרום אף יותר, כיוון שהן סקרניות יותר, רכות יותר, אימהיות יותר ויודעות מתי להשתמש במאפיינים הללו ומתי לו. לכן, בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר נשים בתפקידים מרכזיים כגון מנהלת בנק, מנהלת חברת אינטרנט, ראש מפלגה וכדומה.

בעולם הגברי הזה, קל מאוד לנשים להיעלם, להרגיש חוסר במשהו – אי תרומה לחברה, מחסור באהבה ובזוגיות ועוד. אולם, בשנים האחרונות התפתחו מעגלי הנשים שמחברות את הנשים חזרה למקורותיהן ומחזיקות להן את הכוח שטמון בהן.

מעגלי נשים – מהם ואילו סוגים?קיימים סוגים שונים של מעגלי נשים – מעגלי נשים להעצמה אישית, מעגלי נשים לקראת חתונה, מעגלי לידה ועוד רבים אחרים. באותם מעגלי נשים, אנו לומדות כיצד לראות את היופי שטמון בנו – יופי פנימי וחיצוני כאחד, כיצד להרחיב את הנוכחות שלנו מול החברה, כיצד להתמודד בזוגיות או בכל מקום שאנו חוששות קצת ועוד. מטרתם של מעגלי הנשים הוא להגיע להעצמה נשית.

מעגלי הנשים יוצרים עבור הנשים, חוויה של העצמה נשית על ידי שחרור מהבטן. הכוונה, שאישה ששמרה דבר מה בבטן, סוף סוף יכולה לספר לעולם את בעיותיה וזאת על ידי הקשבה ותמיכה מחברותיה למעגל. היא אינה מרגישה מאוימת ויכולה להוציא את "השד" שמציק לה מזה זמן רב. באמצעות השיתוף, ההקשבה והתמיכה, מתחזקת אותה אישה ומגיעה לסוג של ההעצמה אישית ויכולה לחזור לחייה ולהתמודד מחדש עם אותו "שד" שהפריע לה.

העצמה נשית בדרך לפסגהנשים רבות שלוקחות חלק במעגלי נשים חוזרות לחייהם עם עוצמה שעוזרת להן להתמודד מחדש. באמצעות אותם מעגלי נשים, אותן נשים חוות העצמה נשית שלמעשה עוזרת להן להגיע לפסגה – במקום העבודה, בזוגיות, בתוך חיק המשפחה ועוד. כלומר, הן חזקות יותר להתמודד במקומות שקודם לכן חששות או פחדו להתמודד. למשל, אישה שרצתה להתקדם במקום עבודתה, אך חששה להתמודד על התפקיד מול גברים בלבד, או אישה שפחדה לעמוד מתחת לחופה עם בחיר ליבה.

לסיכום, טרנד מעגלי הנשים והעצמה נשית הוא בשביל להישאר. אנו למדים כי קיימים סוגים שונים של מעגלים, כשכולם לבסוף מביאים את האישה לסוג של העצמה אישית, העצמה נשית.


אודות מחבר המאמר

 

איי ווב – שירותי אינטרנט http://www.eyeweb.co.il

הקמה ניהול קידום ופירסום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.