אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סושי: הרבה יותר מטעם

לאחרונה יצא לי להיות בבית מקרחת ולעשות את הקניות השבועיות עבור המשפחה, ובעודי מטיילת בין המדפים הגעתי למדף הויטמינים ומוצרי הטבע. בין שלל הקופסאות ושפורפרות, שכל אחת מהן הציעה חיים ארוכים ובריאות, ראיתי קופסה שעליה מתנוסס השם אומגה שלוש ואומגה שש. הקופסא הקטנה עלתה לא פחות משלוש מאות שקלים חדשים והכילה כשישים כדורים, כלומר חמישה שקלים עבור כל כדור פלא קטן. לא שאני חלילה מזלזלת בערך התזונתי של מרכיבים אלו בתזונה האנושית, אבל לא יכולתי שלא לחשוב, למה פשוט לא לאכול דג פעם או פעמיים בשבוע. לכל מי שלא יודע אומגה שלוש ואומגה שש נמצאים בדגים הבאים ממים מלוחים עמוקים והם מצוינים עבור הפעילות המוחית ובמיוחד עבור שיפור הזיכרון.

ישנם מזונות רבים בהם ניתן למצוא אומגה שלוש ואומגה שש, כאמור בעיקר בדגים שומניים שמגיעים ממעמקי הים. אחד המזונות בהם יש מרכיבים אלו, שאני אוהבת במיוחד, הוא הסושי. סושי הוא מאכל יפני העשוי אורז אצות ונתחי דג טעים. פעמים רבות משתמשים בדגים שומניים כסלמון או טונה שהם דגי הים המלוח ועשירים באומגה שלוש ושש. גם באצות יש מרכיבים שאמורים להיות מצוינים למערכת העיכול ולשמירה על הזיכרון. את הסושי היפנים אוכלים כבר אלפי שנים ומחקרים מראים כי תוחלת החיים הגבוהה שלהם קשורה לתזונתם הצמחונית ולעובדה שהם אוכלים הרבה דגים, עוד נקודת זכות קטנה למאכל של סושי.

סושי קלאסי הוא סושי שמבחוץ יש את האצה ובפנים יש את האורז והדג . אך יש סוגים נוספים של סושי – יש את הניגרי שזה סושי בצורה של קוביות עם התוספות מעליו, ויש את הסשימי שזה דומה לסושי רק שהמרכיבים הפנימיים בחוץ והאצה נמצאת בפנים. מאכל של סושי מגיע עם רוטב שנקרא וואסבי שזה רוטב חריף וניתן לאכול סושי גם עם סויה , אותו רוטב אסיאתי שרובנו מכירים ואוהבים. סושי נמכר כפאסט פוד בחנויות המוכרות מגשיות סושי במחירים זולים, מחירים של "שלם וקח", אך סושי נמכר גם המסעדות יפניות יוקרתיות. במסעדות אלו נהוג לחלוץ נעלים ולשבת על מושבים נמוכים ולאכול את מאכל של סושי עם מקלות "הצופסטיקס". ישנם גם מסעדות בעלות מחירים סבירים ומבחר מטעמים יפנים , ביניהם סושי. במסעדה כזו אני ובעלי חגגנו לאחרונה עשר שנות נישואין.

סושי הוא גם מאכל שניתן לקנות בסופר מרקט, ולהכין אותו לבד בבית. זהו מאכל שדורש מעט השקעה והכנה מראש, אך הטעם של סושי מצדיק את המאמץ. אם אתם מארחים בבית סושי יכול להיות מנה ראשונה ואפילו מנה עיקרית. ההגשה של סושי תמיד מוסיפה למראה השולחן שכן סושי הוא מאכל אסתטי כמו רוב המאכלים היפנים.  

אך אם נחזור להתחלה, סושי הוא אוצר תזונתי בפני עצמו- הוא מכיל דגים העשירים באומגה שלוש ושש ובעוד רכיבים תזונתיים שניתן למצוא רק בדגים, והוא מכיל אורז לבן- שהיא פחמימה בריאה ומשביעה, ומכיל אצות שיש בהן ויטמן איי שמצוין לעור הפנים והיא אמורה להיות נהדרת לפעילות האנזימטית של מערכת העיכול. הסויה שמגיע עם סושי גם הוא מאוד בריא והוא רוטב דל שומן טעים  מאוד. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.