אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פריצה קלה לבית לאחר שכפול מפתחות

לא פעם שנערמים על שולחן המשטרה מספר מקרים של פריצות לבתים שחלקם תמוהים וחלקם מאוד דומים. רוב המקרים קורים במקום מסוים כשהמשטרה בעצם מקבלת דיווח על פריצה בצורה נקייה כלומר זה מסביר בפשטות שהגנב בעצם ביצע שכפול מפתחות וממש לא נזקק לשירותי מנעולן לצורך כך ובמקרים אחרים אף יכול להיות שזה אכן היה האדם שאצלו שכפלתם את המפתחות של ביתכם מה שמסביר שהגנב ביצע את זממו בצורה טבעית ללא צורך בשבירת דלת או רעש כזה או אחר ויצא מביתכם בשלל רב. 

 חקירה של המקרים הובילה למכנה המשותף. מדובר בבעלי דירות שערכו קניות בסופרמרקטים גדולים והשתמשו בעגלות שאותן שחררו מהשרשראות שבכניסה בעזרת מחזיקי מפתחות מותאמים לעגלות. במחזיקי המפתחות הללו, שנתלו על העגלות, היו גם המפתחות לבתיהם של האנשים שערכו קניות שהמצלמות במקום הוכיח חד וחלק שהגנבים ניצלו רגע של הסחת דעת וברגע שהסתובב בעל העגלה ביצעו שכפול מפתחות מקורי משלהם ללא צורך בשירותי מנעולן וללא צורך בעזרת מכונות שכפול מפתחות כאלה ואחרות.

מסתבר ששמירה על מפתחות הבית לא מספקת היום ואסור בתכלית האיסור להחביא מפתחות בארון חשמל ובטח לא להעביר לאנשים זרים שבהיסח דעת ביצעו שכפול מפתחות בצורה קלה ללא מנעולן וללא סיוע באמצעות מכונות לשכפול מפתחות וכמו שנאמר בקלי קלות ללא מאמץ וללא יזע וכאן בעצם נכנס פתרון מושלם של מנעולים עם כרטיס בקרת שכפול שכוללים מנגנון שמאפשר שכפול רק בחברה מורשית על ידי בעלי הבית שיהיו חייבים להזדהות בפני גורמי החברה.

 ממקרה הסופרמרקט יש להבין כי שכפול מפתחות הוא פרצה ענקית שקוראת לגנב. כאמור, שימו לב לא להעביר את המפתח הלאה בחופשיות לאנשי מקצוע או כאלה שאינכם מכירים מספיק ויכולים לסמוך עליהם. בעת מעבר לדירה חדשה מומלץ להחליף מפתח, מאחר ואינכם יודעים תחת אילו ידיים עבר.

אגב, במקום להחליף מנעול, אפשר פשוט להוסיף מנעול לדלת. גנב עלול להירתע ולא להסתכן במכשול שטמון לו או  שעליו לעבור. וכך, מרבה מנעולים מפחית דאגה  לבטיחותכם האישית בהחלט חשוב שתפנו רק לגורמים מוסמכים בעלי שם ותעודת יושרה שיספקו לכם את הביטחון כי אף אחד לא יפלוש למשכנכם הפרטי בדרך כזו או אחרת ללא רשותכם.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.