אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב קירות

 

כולנו שמענו על עיצוב הבית, עיצוב הגינה, עיצוב רהיטים, עיצוב חדרי אמבטיה ואפילו עיצוב וילונות. אולם לאחרונה גוברת ההכרה בכך שיש חלק אחד במתחם הבית שהזנחנו שנים רבות מדי, ועתה הגיעה העת לתת לו את הכבוד ואת תשומת הלב. גבירותיי ורבותיי, קבלו את הדבר הבא – עיצוב קירות.

הקירות, שבמשך תקופות ארוכות מדי הופקרו לבנים ומשעממים בניטראליות הריקה שלהם, לובשים כעת חג בדמות חיפוי קירות וטפטים. עיצוב קירות הופך את המשטחים הללו המצויים בכל חדר בבית לחלק מרכזי בעיצוב כולו. הלא הקירות תמיד שם, בכל מבט לכל כיוון – מדוע לא להפוך אותם לחלק מחגיגת העיצוב כולה?

 

הטפטים נותנים את הצבע בעיצוב קירות

עיצוב הקירות מושג באמצעות דוגמאות וצבע – אך אין זה צבע של צביעה רגילה, שהינו אחיד וחלק. הצבע מושג על ידי שימוש בהדבקת טפטים, בעלי דוגמאות חוזרות או ציורי ענק כיד הדמיון הטובה.

הדבקת הטפטים אינה כבעבר הרחוק, בו היתה ההדבקה מלאכה מפרכת רוויית דבק, ואף אינם מכסים את כל החדר כולו כפי שהיה נהוג בימים ההם. ההדבקה קלה יותר, כמו גם מהירה ופשוטה יותר, תודות לשינוי בחומרי הגלם המשמשים ליצירת הטפטים כיום. מבחינת שטח, היחס לטפטים כיום הוא כחלק מעיצוב קירות וחלל כולל – הם אינם תחליף לצבע הלבן, הנמרח על כל קיר, כמו גם על כל נקודה ונקודה בו. במקום זאת, הטפט משולב בחלל במקטעים של צבע ודוגמא, באופן המתכתב עם חלקים אחרים הנותנים לו קונטרה. לדוגמא, חיפוי קירות עשיר דוגמא על קיר אחד, ולצדו קיר צבוע בגוון אחיד. כמו כן ניתן לשלב שני סוגי טפטים בגוונים דומים ומשלימים בחלל אחד.

 

תואם ספה

ההשלמות נעשות על ידי בדים תואמי טפטים, הגורמים לעיצוב קירות להיות מכלול שלם, של טפט, צבע וטקסטיל תואם. כך למשל בקיר הצבוע נתלה וילון באותה דוגמא של הטפט בקיר הסמוך, באופן המהווה חוט מקשר בין כל קירות החדר. הטקסטיל התואם אינו חייב להיות דווקא בצורת וילון בדגם חיפוי הקירות, אלא יכול לשמש לריפוד הספה, כמפת שולחן ועוד.

 

עיצוב קירות כאמנות

המחשבה על קירות כבד ריק עצום מימדים המבקש להתמלא קרצה למעצבים רבים, בהם מעצבי אופנה בעלי שם, מעצבי פנים ואדריכלים. רבים מהם יצרו קולקציה משלהם של טפטים מעוצבים, שהשימוש בהם גורם לעיצוב הקירות להיות אמנות עילית לשמה. בחלקם ניבטים מהטפט ציורי ענק מרובי פרטים, המהווים מוקד בחדר – ממש כמו לתלות על הקיר יצירת אמנות מרשימה, אלא שבמקרה הזה הקיר הוא התמונה כולה, שכבר אינה תחומה וסגורה במסגרת.

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

טפטים ועוד. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.