אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חייל משוחרר – ביטוח בריאות, ביטוח לאומי כבר שילמת?

חייל משוחרר – ביטוח בריאות, ביטוח לאומי כבר שילמת?

ביטוח בריאות לחיילים משוחררים

עד כה, דאגו לכם! עד הצבא הייתם סומכים על ביטוח הבריאות של הוריכם, ובמסגרת הצבא דאגו לכם למרפאות וקציני ערים.

כל תושב ישראל בן 18 ומעלה חייב לשלם ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. כמו כן, מחובתו של כל אזרח להיות רשום לאחת מקופות החולים על פי בחירתו.

עם הגיוס לצבא דואג משרד הביטחון לביטוח בריאות ולשירותים הרפואיים, אך עם השחרור מצה"ל הוא חוזר להיות חבר קופת החולים שבה היה לפני כן. אי לכך עליכם לפנות לקופת חולים דרך הדואר ולבקש כרטיס חבר חדש. בד"כ ההודעה על דבר שיחרורכם מגיע אוטומטית לקופת החולים, ובמידה ולא הגיע, פנו לאגף הרישום והקצאה בביטוח לאומי, והוא אמור להעביר את המידע ישירות לקופה.

כיצד משלמים ביטוח בריאות?

כשכירים בחברה – המעסיק שלכם מעביר ישירות את דמי הביטוח מהשכר החודשי. במידה ואתם עצמאיים, או לא מועסקים ואינכם מקבלים דמי אבטלה, תצטרכו להירשם בסניף הביטוח הלאומי  הקרוב למקום מגוריכם, ולשלם את דמי הביטוח באופן עצמאי.

במידה ואחרי הצבא נכנסתם מיד למסלול של לימודים, התשלום נעשה באופן עצמאי ע"י תלושים שיגעו בדואר.

דבי אבטלה – דבי הביטוח יורדים מדמי האבטלה.

במידה ואתם טסים לחו"ל לתקופה של יותר משישה חודשים, עליכם להודיע למוסד לביטוח לאומי על יציאתכם מהארץ. ישנם עוד מספר עידכונים הנוגעים ליציאה מהארץ למשך תקופה ארוכה יותר משנה. לצורך בירור נוסף פנו לסניף אליו אתם משויכם.

איך לבחור קופת חולים?

גילשו באינטרנט, בידקו סניפי קופות חולים קרובים לביתכם, התייעצו ובצעו השוואות במחירים בכיסויים ובשאר הדברים הרלוונטים. אתם כמובן יכולים לחזור לקופת החולים בה הייתם לפני הגיוס. מומלץ לבחור קופה בעלת סניפים רבים באיזור מגוריכם. בדקו מה כל קופה נותנת עבור התשלום, מספר רופאים בסניף הקרוב אליכם, ורת הזמינות. האם ניתן לקבוע תור מהיום למחר או שהסניף עמוס.

כיצד עוברים מקופת חולים אחת לאחרת?

על מנת לעבור קופה תצטרכו להיות בעלי וותק של לפחות חצי שנה בקופת החולים הקודמת שלכם. הקופה החדשה אמורה לקבל אתכם באופן אוטומטי, ללא קשר לגיל או למצבכם הבריאותי. התיק הרפואי הינו רכוש הקופה, ואין חובה להעבירו לקופה החדשה. ייתכן והקופה הישנה תדרוש תמורה עבור צילום המידע אודותך.

ביטוח לאומי לחיילים משוחררים

זהו מוסד מטעם המדינה שתפקידו לשלם פיצויים כספיים לכל מי שזכאי לכך על פי חוק: מובטלים, מבוגרים,העדר יכולת עבודה וכו'.

הביטוח הלאומי יוצר "קופה" מתשלומי המבוטחים, ומשתמש בה לכל מי שזכאי. תקציב הביטוח הלאומי מופרש מתשלומי המשכורות של משלמי המיסים – חברות, עצמאיים – מפרישים תשלום זה באופן ישיר, ושכירים המשלמים לביטוח לאומי באמצעות תלוש השכר מהמעסיק. את גובה התשלום הביטוח יש לברר מול ביטוח לאומי על פי הסטאטוס: משתחרר,סטודנט,שכיר, מובטל וכדומה.

חשוב לדעת!

גם מי ששוהה בחו"ל מחויב בתשלום ביטוח לאומי גם בעבור התקופה שלא שהה בארץ. כל אחד מחויב בתשלום ביטוח לאומי, מוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי: *6050

 

 


אודות מחבר המאמר

חייל משוחרר, לאיזה כיוון אתה פונה?

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.