אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדברת מזיקים – כל הדרכים למיגור המזיקים הקטנים

זה קורה במשפחות הכי טובות, בשעות לא צפויות ובמקומות לא צפויים: משאירים איזה חטיף על הדלפק במטבח, חוזרים אחרי שעה ומגלים שורה ארוכה של נמלים מכל הסוגים ומכל המינים. זה יכול גם לקרות תוך כדי ישיבה בסלון, בעת צפיה בטלוויזיה, כשלפתע מרגישים עקצוצים וגירודים מאיזה פרעוש חוצפן שהחליט לסמן טריטוריה. 

הדברת מזיקים שמה לכל זה סוף. אפילו בימים גשומים, מספיקים כמה ימים של שמש מחממת בכדי להחזיר לפני השטח את המזיקים השונים שמגיעים ללא היסוס לפתחי הבית ולחדרים.

הדברת מזיקים יעילה ביותר (ביחס לחומרים ביתיים כנגד מזיקים) ויש לכך סיבה פשוטה למדי: הדברת מזיקים לא רק פוגעת בטפילים שעל פני השטח, אלא גם ובעיקר באלה הנמצאים בקן, בבונקר הטפילי, שם היא מכוונת ומתוכננת לפגוע במלכה, או בגורם אחר האחראי למנגנון ההתפתחות שלהם.

יחד עם זאת, נאמר עוד כי בטרם פונים להדברת מזיקים מקצועית יש לשים לב לאזורים הנחשבים רגישים במיוחד, העשויים להיות מוקד אטרקטיבי למזיקים שונים, ביניהם: ביובים פתוחים או סדקים בקירות, שאריות של מזון כמו פירורים על הרצפה, מזון הנשאר ללא השגחה במקומות פתוחים בבית ואפילו בארונות. בנוסף, בל נשכח כי גם חיות המחמד שלנו נושאים עימם פוטנציאל גבוה לנשיאת טפילים ואפילו צמחייה הקרובה מאוד לפתחי הבית.

עם הדברת מזיקים אנחנו בעצם אומרים: אין צורך לשנות את אורח החיים שלכם יתר על המידה, רק בגל המזיקים. אל תורידו שיחים, ואל תמסרו את חיות המחמד לצער בעלי חיים. תנו למדביר מקצועי לסדר לכם את החיים, להפחית בצורה משמעותית את כמות המזיקים בבית ולהחזיר לכם את החיוך לשפתיים.  

שיטות ודרכים להדברת מזיקים

בשוק קיימים כיום פתרונות שונים, חדשים ומגוונים המתאימים כל אחד לסוג אחר של מזיקים. זו גם הסיבה שבטרם נזמין מדביר מקצועי, יש לאפיין את מהות הבעיה ולהתאים לה את הפתרון המתאים. הנה כמה פתרונות לדוגמה:

הדברת תיקנים -  הזרקת רעלים עם ג'ל חדשני / רימוני עשן / ריסוס בצורת נוזל

הדברת נמלים - ריסוס בצורת נוזל / אטימת חורים / הזרקת רעלים

הדברת פרעושים – נוזל הניתן לריסוס

הדברת עכברים -  ריסוס נוזלי / מלכודות דבק / פיזור רעלים מוצקים / מלכודות קפיץ

עוד דבר שחשוב להדגיש: הדברת מזיקים מקצועית טובה ויעילה למשך זמן מה. בהתאם למפרט הבא, בקשו מהמדביר שלכם אחריות על העבודה וודאו את קיומה:

עבור הדברת תיקנים – שנה

עבור הדברת נמלים – חצי שנה

עבור הדברת פרעושים – שלושה חודשים

מה עושים אחרי שהמדביר הלך?

מדבירים שונים יבקשו מכם להימנע מכניסה לבית למשך זמן מה בהתאם לסוגי ההדברה השונים.  (ההמתנה אורכת בין שעות לימים אחדים ויש אפילו כאלו המאפשרות כניסה מיידית). כך או כך, בין אם מדובר בהדברת פרעושים, הדברת תיקנים, הדברת נמלים ועוד... מומלץ להשאיר את הבית אטום למשך מספר שעות אחרי ההדברה כדי לתת לחומר לעבוד ולפוג בטרם חוזרים לשגרה.

אם בוצע ריסוס בתוך ארונות בגדים או ארונות מטבח, מומלץ להעביר מטלית לחה על האזור ורק אז להחזיר את הכלים או הבגדים לארונות. בנוסף, מומלץ לפתוח דלתות וחלונות ולתת לבית להתאורר עד כמה שניתן.


אודות מחבר המאמר

אליעזר שור

הדברת חולדות

הדברת טרמיטים

הדברת חרקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.