אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תוכנית עסקית או מצגת, מה עדיף?

תוכנית עסקית או מצגת, מה עדיף?

לאור התנודות החריפות בשוק ההון, המשקיעים אינם ממהרים לתת את כספם ובוחנים כל פרוייקט העובר דרכם לפרטי פרטים ובוחרים אותו כבפינצטה. לא משנה לאיזו מטרה, כאשר יזם ניגש לגייס מימון לפרוייקט שלו, עליו להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן מראש לקראת שאלות, ספקות וביקורת ולדעת היטב כיצד לתת לכך מענה באופן שישכנע את המשקיע שהפרוייקט ישתלם לו בסופו של דבר מבחינת החזר השקעה.

אחד הכלים העומדים לרשות היזם ומעלים את הסיכויים שלו בלקבל מימון אצלם הוא תכנית עסקית מקצועית ומשכנעת, המתארת ומדגימה לפרטי פרטים את הפרוייקט ואת סיכויי ההצלחה שלו - כל זאת כאמור מגובה בנתונים בדוקים וממוסמכים,ניתוח מעמיק וראיונות עם לקוחות ומומחים.

בהנחה שהיזם יצליח להשיג פגישה עם משקיע , מומלץ להכין מראש גם מצגת תוכנית עסקית שתהיה מבוססת על הגרסה הכתובה של התוכנית העסקית, אך בניגוד לה, הקו המנחה של המצגת הוא שיווק החזון וההזדמנות העסקית של הפרוייקט.

כמו ב- תוכנית עסקית, גם למצגת תוכנית עסקית יש הנחיות לכתיבתה:

מצגת עסקית טובה תתבסס על התוכנית הכתובה ותדגיש את היכולות הניהוליות של הצוות, הפתרון המתאים והיתרון התחרותי של הפרוייקט ויכולתו ליצור רווח, האם ליזם ולצוות הניהולי שלו יש הכשרה וניסיון מספקים למימוש הפרוייקט ולהובלתו להצלחה? מה הסיכוי להחזר ההשקעה ובתוך כמה זמן ניתן לצפות לקבל זאת?. קהל היעד של מצגת התוכנית העסקית הוא המשקיעים והדגש העיקרי שלה היא ההזדמנות הפז העסקית העומדת לרשות המשקיע.

 

 

האם אפשר להגיע לפגישה עם משקיע עם מצגת בלבד (ללא תוכנית עסקית מוכנה)?

בעוד שתוכנית עסקית טובה יכולה לעמוד בפני עצמה, אין הדבר נכון לגבי המצגת. במידה והיזם מגיע לפגישה עם המשקיע עם תקציר או מצגת בלבד והמשקיע יתלהב ויגלה בפרוייקט עניין, סביר להניח שתעלה בקשה מצידו לקבל תוכנית עסקית מלאה כולל תוכנית פיתוח, תוכנית שיווק ותוכנית ותחזית פיננסית מלאות-. אם תוכנית עסקית לא הוכנה מראש והמצגת אייננינה מבוססת על תוכנית עסקית מפורטת ומקצועית, התהליך  (המו"מ) עם המשקיע יידחה בשבועות רבים עד להשלמת הכתיבה ואף גרוע מכך, הנתונים שיוצגו בתוכנית העסקית לכשתסתיים הכנתה, יהיו קרוב לוודאי מבוססי מחקר מקיף ושונים לגמרי מאלה שהוצגו במצגת, דבר שיגרום למשקיע להתרשם מהיזם כבלתי מקצועי וללא ידע והבנה של השוק.

 


אודות מחבר המאמר

הכותב הינו איש הייטק בכיר, יזם ומנכ"ל חברת הייטק אסטרטגיות.חברת הייטק אסטרטגיות סייעה בהצלחה למאות חברות ויזמים בגיוס השקעה, הכנת תוכניות עסקיות, ייעוץ אסטרטגי, שיווק וקידום מכירות, פיתוח עסקי, ועוד.ראה אתר החברה: www.HitechStrategies.com  ליצירת קשר: contact@hitechstrategies.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.