אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קופירייטינג – הטקסט שמוכר

קופירייטינג

מאז שהאינטרנט תפס את מקומם של העיתונים ושל לוחות המודעות, הפכה אמנות הקופירייטינג לאמנות החשובה והמרכזית בכל תחום השיווק. קופירייטינג היא אמנות השימוש הנכון במילים כך שבסופו של יום המוני אנשים ישתכנעו מהטענות המוצגות וירכשו את המוצר המוצע. קופירייטינג צריך להסתמך על אמינות, הגיון ורגש.  קופירייטינג נכון מתווך בין הקונה חסר הידע, או בעל הידע המוגבל, ובין היצרן, או המשווק שמעוניין למכור. קופירייטינג טוב צריך לשכנע ע"י התמקדות בתכונה/ות החיוביות העיקריות של המוצר ולהביא את הקונה לידי התלהבות עדי כדי רכישה והמלצה למכריו לרכוש את המוצר.

תרגום שיווקי

עולם המסחר הוא גלובלי. השיווק מתנהל במרחב בינלאומי ובמגוון רחב של מדינות ותרבויות. אמנות הקופירייטינג צריכה להתאים את המסדר השיווקי לתרבות הצריכה של ארץ היעד. לכן יש צורך לתרגם את המסר לשפות המתאימות, אך, תרגום פשוט אינו מספיק, נדרש תרגום שיווקי שפירושו הפיכת הטקסט השיווקי המקורי לטקסט אפקטיבי ומשכנע בשפה אליה הוא מתורגם. תהליך זה נקרא תרגום שיווקי והוא חיוני ביותר למי שמעוניין להרחיב את עסקיו אל מעבר לתחומי המדינה ואף היבשת.

כתיבת תוכן לאתרים

השימוש באינטרנט, שכאמור תפס את מקומם של העיתונים ושל לוחות המודעות, לצרכי שיווק מחייב שליטה והבנה של המדיום שנקרא 'אתר אינטרנט'. המקצוע החדש שנוצר עקב כך הוא 'כותבי תוכן (קופירייטרים) לאתרים'. כתיבת תוכן לאתרים מצריכה הבנה של הפסיכולוגיה של הגולש. היא צריכה להביא בחשבות שיש תחרות בינלאומית עצומה ולכן יש לתפוס את תשומת ליבו של הגולש המזדמן, לגרות אותו ולגרום לו לקרא את תוכן האתר. כתיבת תוכן לאתר היא אמנות בפני עצמה והשליטה בה יכולה להביא להצלחה גדולה של המכירה דרך האתר.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב ע"י חברת קידום אתרים - קידום אדיר .

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.