אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כוחו של האינטרנט

קשה לפתוח עיתון מבלי להיתקל ב"אינטרנט" באחת הכתבות או באחד המאמרים. סיפורי ניסים ונפלאות של אנשים ה"מפליגים" במרחבי האינטרנט, עושים לילות כימים, מגלים צפונות עולם ומסתריו, עוברים מיבשת אחת לאחרת בלחיצת כפתור. מתכתבים אף משוחחים עם אנשים שונים המצויים בכל קצות תבל.

כוחו של האינטרנט רב מכוחם של כל אמצעי התקשורת ההמוניים המוכרים לנו זה מכבר. כוחו בכך שהוא אישי יותר מאשר רדיו או טלוויזיה. כוחו גם בכך שהוא מציע מגוון אפשרויות רב ועשיר הרבה יותר מכל אמצעי תקשורת אחר.  כאן אתה יכול למעשה לכלול את כל האפשרויות העומדות לרשותך גם בכל אמצעי התקשורת ההמוניים: בעיתון, ברדיו, בטלוויזיה ובקולנוע גם יחד. כאן גם עומדים לרשותך כל אמצעי התקשורת האישיים: בדואר, בטלפון, בפקס.

בדורנו מלאכת המחשב הצליח, ואחת מפסגות הישגיה הוא האינטרנט. נראה כאילו לוח המקשים והמודם הפכו להיות נקודה ארכימדית, באמצעותם ניתן להניע את העולם כולו במסלולו.

אמצעי תקשורת אחרים כמו: טלוויזיה, גילו זה מכבר את סכנת ההתמכרות הקיימת במיוחד אצל בני נעורים. סכנה זו קיימת גם אצל משתמשי האינטרנט, אשר כוחו הממכר אינו נופל מכוחה של הטלוויזיה, משתמשים אלו עלולים להפוך במהירות למתמכרי האינטרנט. סכנה זו חמורה במיוחד משום שסף הגירוי של משתמשי האינטרנט, עם האמצעים החדישים של מציאות מדומה.

כולנו מכירים את הנוסח חוק חינוך חובה. האם האינטרנט מסייע בהשגת מטרות החינוך האלו? או שמא עלינו להתחיל לפקוח עין לראות מה דמות האדם שאנו מחנכים תוך שימוש באמצעי טכני זה? מה תהיה זיקתו של בוגר מערכת החינוך, אשר אלו הם אמצעיה, לעמו? לארצו? לשפתו? לערכי התרבות שאנו מעוניינים שירכוש לעצמו? או שמא אנו מחנכים את "אזרח העולם", התלוש מסביבתו, חסר זיקה ברורה לשפת עמו, מנותק מסביבתו הקרובה, מארצו, מהחברה שהוא חי בה, מעמו וממורשתו התרבותית.

האם האינטרנט מפתח זיקה קרובה יותר לחבר ולשכן, או לזה הנמצא מעבר לים, איתו אני מתכתב, דן ומשוחח? האם משתמש האינטרנט יהיה קשור יותר לחבריו לכיתה, או לחבריו לקבוצת הדיון באינטרנט, הפזורים בכל קצות תבל, שמעולם לא היו תחת קורת גג אחת, וספק אם יהיו פעם במחיצה אחת, ועל הכול ספק אם הם בכלל קיימים במקומות שהם מצהירים כי הם שם. האם משתמש האינטרנט הוא אומנם "אזרח העולם", או שמא הוא תלוש מכל סביבה וחברה, המשווע לעזרה בבדידותו, ומנסה למצוא חברה בלתי מוגדרת במקום בלתי מוגדר.

חששות אלו ואחרים הם נחלתה של כל חברה המפתחת שימוש נרחב באינטרנט. אולם שאלות אלו חייבות לעמוד בהדגשה דווקא כאן בארץ. לנוכח מצבו ומעמדו של עם ישראל וגורלו בדורות האחרונים, ובמיוחד לנוכח המתרחש בדורנו בארץ ובתפוצות.


אודות מחבר המאמר

לוי לורן-גיא טק שירותי מחשוב

1700-555-477

guy.tech3@gmail.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.