אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המוסד לביטוח לאומי דורש את זכויותיכם

כדי לממש זכויות רפואיות באופן מלא, יש להכיר את האופן בו מתייחסים החוק והמוסד לביטוח לאומי אל מושגים מסוימים. חשוב לציין, כי למרות שאזרחים רבים מנסים לממש זכויות רפואיות באופן עצמאי, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיעזר בגורם מוסמך ומקצועי שיעשה זאת עבורם. המרכז למימוש זכויות רפואיות הוא המקום בו נאספים עורכי דין, רופאים ויועצים מכל הסוגים, על מנת להשיג לאזרח את הזכויות המגיעות לו. אך מה הן הנקודות הבולטות אליהן יש להתייחס בתחום של זכויות רפואיות על מנת לעמוד בקנה אחד עם הדרישות של החוק?

 

לא רק קצבאות

מימוש זכויות רפואיות אינו חייב להגיע רק בדמות קצבה, גמלה או תשלומים חד פעמיים אלא גם בתור שיקום מקצועי. על פי החוק, כל אדם הסובל מ-20 אחוזי נכות לפי חוק נכות כללית או 10 אחוז נכות של חוק נפגעי עבודה - רשאי לקבל שיקום מקצועי. למרות שהחוק היבש מציין בדיוק את האחוזים, בפועל מימוש זכויות רפואיות מהסוג הזה מעט מורכב יותר, מהסיבה שצריך לעמוד מול ועדות רפואיות. למעשה, בכל מקרה של תביעת ביטוח לאומי בדבר נכות מסוימת, על האזרח להגיש טפסים ולהגיע לוועדה רפואית.

 

מכינים אתכם לוועדה הרפואית

במרכז למימוש זכויות רפואיות מודעים לחשיבות ההצלחה בפגישה עם ועדה רפואית, ולכן מקצים משאבים רבים להכנה אידיאלית למעמד הזה. דרך המרכז למימוש זכויות רפואיות ניתן ללמוד על אופן הצגת הגשת הטפסים עבור הועדה הרפואית, לקבל טיפים והמלצות על אופן ההתנהלות מולה, וכמובן גם לקבל תמיכה במהלך התביעה עצמה. זכאות לשיקום מקצועי יכולה לעזור רבות לנפגעים, אשר איבדו כשירות לעבודה הקודמת שלהם, משום שהשיקום מאפשר להם להשתלב בעבודה המותאמת ליכולותיהם הקיימות. פנייה מוקדמת למרכז למימוש זכויות רפואיות יכולה לקצר את תהליך הבירוקרטיה, ולהבטיח לנפגע חזרה מהירה לשגרה. בעזרת המרכז למימוש זכויות רפואיות ניתן גם לקבל קצבת מחיה חודשית לתקופת לימודים, ולעיתים אף הכוונה מקצועית מדויקת ועזרה בהשתלבות בשוק העבודה החדש.

 

זכויות רפואיות גם לאזרחים אשר לא נפגעו בעבודה

אך המרכז למימוש זכויות רפואיות אינו מטפל רק בנפגעים מתחום העבודה, אלא גם באזרחים להם מגיעות זכויות רפואיות בסיסיות אחרות. בין היתר ניתן למנות את הקצבה לשירותים מיוחדים – במסגרתה מוגשת תביעה לאנשים שמצבם אינו מאפשר ביצוע פעולות יומיומיות – וקצבת סיעוד, לגברים ונשים שהגיעו לגיל פרישה, אך זקוקים לתמיכה מאנשים אחרים. זכויות רפואיות מהסוג הזה חיוניות לחלק גדול מאוד באוכלוסייה, ולמרכז למימוש זכויות רפואיות יש את כל הניסיון והכלים, על מנת להשיג אותן עבורו. בין אם מדובר בתשלומי עזרה חד פעמיים או בקצבה קבועה, פנייה אל המרכז למימוש זכויות רפואיות בעת הצורך צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של כל אחד


אודות מחבר המאמר

מימוש זכיות רפואיות ביטוח לאומי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.