אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איטום: חפשו בעלי מקצוע טובים

 

איטום וגם בידוד של בניין חדש, בית צמוד קרקע או דירה, הם בעלי השלכות מרחיקות לכת על חיינו ולמרות זאת מעטים מודעים אליהם ולא מביאים אותם בחשבון בשיקולי הקנייה או בתכנון התחזוקה.

 

איטום איכותי אמור לספק בידוד מושלם של המבנה מפני שינויי טמפרטורות, סוגים שונים של רעשים, רטיבות שמקורה במי גשמים או השקיה. איטום טוב חשוב גם כדי לשמור על הנכס וגם כדי לשמור עלינו באמצעות יצירה של סביבת מגורים או עבודה שתהיה בטוחה ובריאה יותר, וגם הרבה יותר נעימה.

 

בידוד תרמי יעיל יבטיח שדירתכם תהיה נעימה יותר לשהייה בכל עונות השנה, ושהמזגנים בביתכם יתאמצו פחות ויבזבזו פחות חשמל. בידוד אקוסטי נועד לצמצם את חדירת רעש לדירה מן החוץ, והוא חיוני מאד כשמדובר במבנה שנמצא בסביבה רועשת - כגון אזורי מסחר או תעשייה, בסמיכות לכביש ראשי, או אפילו ליד מתנ"ס. איטום נגד רטיבות מגן על התשתיות (אינסטלציה, חשמל, תקשורת וכו') כמו גם על הטיח, הצבע וגימור המבנה, מפני נזקים שמקורם בלחות.

 

איטום מקצועי דורש בעלי מקצוע מיומנים: אוטמים מנוסים, קבלני איטום מוכרים, וכו', לפי היקף הפרוייקט. גם אחרי שהבניין עומד גמור וראוי למגורים - ובהנחה שמלאכת איטום מקצועית נעשתה בו קודם להקמה, ורצוי לבדוק גם שיש לקבלן ראיות לכך - חשוב לבצע ביקורת תקופתית כדי לזהות בעיות איטום שדורשות תיקון.

 

לאיטום קודם לכניסה לבניין קוראים איטום חיוביוהוא יכלול לרוב איטום של קירות, חלונות, מרפסות, וחדרים רטובים. אחת לכמה שנים יש לבצע איטום שלילי, כלומר תיקוני איטום במבנה ובדירה, שמפצים על נזקים שמקורם בלאי ושחיקה.

 

ב"איטום חדרים רטובים" נהוגים סטנדרטים גבוהים יותר ושימוש בחומרים ייעודיים, איכותיים ובריאים יותר שיש עבורם תקינה מיוחדת בכל מיני מדינות.

בידוד לא תקין לרוב יתגלה על-ידי הדיירים מהר מאד. בידוד אקוסטי / תרמי פגומים יפגעו באופן כמעט מיידי בתחושה של מי שגר בדירה או במשרד. איטום נגד רטיבות שנפגם עלול להתגלות בתוך שנה-שנתיים ולפעמים תוך חודשים בודדים כאשר הרטיבות תגרום התנפחות צבע, התפוררות טיח, התפתחות עובש וכן הלאה.

ביקורת תקופתית עם או בלי ביצוע תיקונים של האיטום הם השקעה נבונה גם מבחינת ערך הנכס אבל גם במה שקשור לבריאות הדיירים. פעם בשנה, לקראת סוף הקיץ או באביב, מומלץ להזמין מקצוען איטום לבדוק ולהחליט אם וכיצד לתקן.


אודות מחבר המאמר

המאמר מוגש בחסות אתר המקצוענים, מדריך בעלי מקצוע מומלצים מייסודה של חברת "אל הבית" המוציאה לאור את "ספר האוכל" ובעלת האתר Food.co.il.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.