אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סיפור על אינסטלטור שעשה מצוות צדקה

אחד ה אינסטלטורים בעיר הוזמן לתיקון נזילת מים בדירה. הוא החל להרים מרצפתאחר מרצפת וככל שהעמיק יותר בניסיון למצוא את התקלה, הלך והבין כי הצנרתרקובה מהיסוד. עבודה רבה ממתינה לו ובעל הדירה יאלץ לשלם ממון רב.כשעה לאחר שהייה בדירה, הביו ה אינסטלטור כי בדירה מתגוררים אלמנה וששה יתומיםקטנים. הדלות והעוני זעקו מכל מקום. צער רב נצטער ה אינסטלטור ולא ידעכיצד להציג לבעלת הדירה את בעיית ה אינסטלציה - ובעיקר את מחיר התיקוןמרקיע השחקים (מזל שאין צורך ב ביובית...).לאחר מחשבה, גמלה בליבו ההחלטה, כי את עלות כל החומרים והעבודה ישא בעצמו מכיסוובזאת יקיים מצוות צדקה למהדרין ובפרט שמדובר באלמנה מסכנה ויתומים.שבוע ימים שקד ה אינסטלטור על מלאכתו, הרים את כל מרצפות המטבח וחדר האמבטיה,הניח צנרת חדשה ולבסוף סיים את עבודתו על הצד הטוב והמקצועי ביותר.כשהוא ארז את כלי עבודתו, נגשה אליו האלמנה בחשש, חיל ורעדה, וביקשה לדעתכמה מגיע לו על העבודה. "את לא צריכה לשלם כלום", ענה לה כלאחר-יד."הבניין שייך לפרויקט שיקום שכונות, וכבר הגשתי טופסי בקשה לעירייה. בעודשבוע אקבל מהם את הכסף", אמר בהחלטיות, מבלי להניד עפעף.האלמנה הנבוכה הנהנה בראשה. היה לה נוח להאמין לסיפור והיא הודתה לו מקרב-לב.שנים רבות חלפו. ה שרברב רכש נסיון  והפך לקבלן גדול לבניה,שיפוץ ואינסטלציה. לפנימספר חודשים רכש מגרש ברמת-גן והתכונן להקים עליו בניין דירות. הוא סבבבכמה מקומות, לשם קבלת הצעת מחיר לחומרי הבניה, ולבסוף לקח לעצמו פסק זמןבכדי לעיין בהצעות-המחיר בכובד-ראש, לפני שיקבל החלטה.יום אחד, בעודו עומד במרכז המגרש עם אחד המהנדסים, נכנסו לאתר הבניה שתימשאיות טריילר עמוסות בחומרי בניה, וללא אומר ודברים החלו הנהגיםועוזריהם פורקים את תכולתן. ה שרברב בעל החסד אץ-רץ לעבר הנהג והחל למחותולהודיע כי הוא לא הזמין מאומה. הנהג עיין בטופסי הקבלות והודיע נחרצותכי ההזמנה בוצעה וכי הוא נשלח לפרוק כאן סחורה. לאחר דין ודברים הודיעהנהג כי את שליחותו הוא יבצע, הסחורה תורד מהמשאית לתוך המגרש - ואם ישטענות שיפנה למשרד המכירות.מתנשם ומתנשף הגיע מכובדנו למשרד. הוא טען בלהט כי קיבל סחורה שלא הזמיןואף לא שילם. הפקידה עיינה במחשב, ולאחר בדיקה מעמיקה בישרה לו כי לא רקשבוצעה הזמנה, אלא מופיע במחשב שהתשלום בוצע במזומן. "אם יש לך הערותתפנה לבעל הבית שיושב בקומה למעלה", סיימה את דבריה.בקומה העליונה, במשרד מעורר רושם, ישב בעל הבית. השרברב-קבלן שוב שטח אתטענותיו, ביקש בדיקה והבהרות מדויקות לכל מה שקרה בשעתיים האחרונות. הבוסעיין שוב במחשב ופסק לו כי ההזמנה בוצעה והתשלום התקבל. לפתע הביט בעלהבית היישר לתוך עיניו והוסיף: "מופיע לי פה שאת התשלום ביצעה עיריית בני-ברק במזומן".מיודעינו לא ידע נפשו מתדהמה. "העירייה שילמה על ההזמנה שלי?"

"שב, שב, ידידי", ביקש בעל הבית בחביבות. "אני כבר מחפש אותך עשרים שנה.אתה זוכר את אמי? את התיקון שביצעת ללא תשלום בדירתנו ושיקרת לה כי אתעלות התיקון שילמה העירייה? הייתי אז ילד צעיר, אבל ידעתי שאתה משקרולמעשה אתה גומל חסד עם אימי האלמנה. באותו רגע גמלה בליבי ההחלטה שיוםאחד אני אגדל ואעשה הכול בכדי להחזיר לך כגמולך הטוב. מן השמים זימנואותך לכאן, לקבל הצעת מחיר, ולי הייתה ההזדמנות 'לסגור מעגל'".לזה בדיוק התכוונו חז"ל באומרם: "שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים תמצאהו".


אודות מחבר המאמר





http://shravrav.rabanim.net


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.