אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עגילי פנינה – מתנה מפתיעה ולא שגרתית

ידוע כי "לא כל הנוצץ זהב", ואכן כאשר רוצים להפתיע בתכשיט מקורי ויוקרתי – אין צורך לצמצמם את האפשרויות לתכשיטים מזהב בלבד. לצד תכשיטי הזהב המסורתיים ניתן למצוא גם לא מעט תכשיטים המבוססים על פנינים, ובראשם עגילי פנינה. תכשיטים אלו מהווים אפשרות יוצאת דופן ומפתיעה ומובטח תמיד שיהוו מתנה בלתי שגרתית.אין ספק כי עגילי פנינה נותנים את התחושה כי מדובר במתנה אישית שנבחרה כך שתתאים אך ורק לאישה המקבלת אותם. זאת, לא מעט בשל המאפיינים הייחודיים של עגילי פנינה – הצורה העגולה ופני השטח הנוצצים שלהם, האופן המורכב בו נוצרות הפנינים המשולבות בהם, ובמידה רבה גם ההיסטוריה העתיקה אשר עגילי פנינה נושאים בקרבם.

מקרקעית הים אל תיבת התכשיטים

עגילי פנינה נמצאים בקצהו של תהליך טבעי מרתק, המתחיל כאשר חומר זר חודר לתוך צדפות מסוג מסויים השוכנות על קרקעית הים. הגירוי אותו גורם החומר מביא להפרשה איטית והדרגתית של חומרים, שבסופו של דבר יוצרים את צורת הכדור האופיינית לפנינים. בעבר, ייצורם של עגילי פנינה היה כרוך בשלייתן של צדפות רבות מן הים, שרק חלק קטן מהן אכן הכילו פנינים. תהליך זה מוחלף כיום במקומות רבים בגידול מלאכותי של צדפות. עגילי פנינה ותכשיטים אחרים מתבססים כך על פנינים "מתורבתות", שנוצרות כתוצאה של גירוי מבוקר של הצדפות. אמנם תהליך זה יעיל פחות מן התהליך הטבעי, אך הוא מוזיל את העלויות וחוסך את הסכנות הכרוכות בצלילה אל קרקעית הים. ניתן לזהות עגילי פנינה שיוצרו בשיטה זו על פי צורתם העגולה יותר.

היסטוריה מפוארת

תכשיטים המשלבים פנינים מוכרים כבר משחר ההיסטוריה. עגילי פנינה נמצאו בחפירות במקומות שונים בעולם כגון מצרים והמזרח הרחוק, וידוע כי שימשו נשים גם בעת העתיקה ובימי הביניים. הפופולאריות של עגילי פנינה ותכשיטים נוספים עשויים פנינים בתקופות אלו הניעה לא מעט מסעות מחקר לגילוי מרבצי פנינים – עד להמצאת הפנינים ה"מתורבתות".גם במאות האחרונות המשיכו עגילי פנינה להיות תכשיט נחשק. עדות לענידתם של עגילי פנינה במאה ה-17 יש, למשל, בציורו של וורמיר, "נערה עם עגיל פנינה", המוכר לכולם. בתי המלוכה האירופאים המשיכו לאסוף עגילי פנינה מפוארים עד למאה הנוכחית. ולבסוף, הופעתם של הפנינים ה"מתורבתות" הזולות יותר, אפשרה גם לבני המעמד הנמוך יותר ליהנות מתכשיטי פנינים מפוארים.

התאמה אישית

צורתם של עגילי פנינה, האופן המיוחד בו הם נוצרים וההיסטוריה שמאחוריהם, הופכים אותם למתנה מקורית בעלת ערך מוסף. ישנם סוגים שונים של פנינים, ובהתאם לכך שונים עגילי פנינה אלה מאלה בצורה – וגם במחיר. בנוסף לצורת הכדור ניתן למצוא גם עגילי פנינה ובהם פנינים בצורת אליפסה, "טיפה" ועוד. גם הגדלים שונים – ובאופן טבעי, עם הגודל עולה גם המחיר.כאשר קונים מתנה ייחודית כמו עגילי פנינה אסור לשכוח את האישה שתזכה בהן. עגילי פנינה צריכים להתאים בצורה ובצבע למאפיינים הייחודיים של פני האישה שתענוד אותם. כך למשל, עגילי פנינה מוארכים מתאימים לפנים עגולות יותר מאשר לפנים צרות. אך כמובן שכל אישה היא שונה, ובכל מקרה אין ספק כי עגילי פנינה יתקבלו תמיד בהשתאות ובהערכה רבה אצל כל אחת ואחת.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.