אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו הסכם גירושין ותתי ההסכמים שבו

בני זוג נשואים אשר מחליטים לעבור תהליך של גירושים זקוקים להגיע להסכמה ביניהם בנוגע למספר עניינים, כמו לדוגמא: חלוקת רכוש, חלוקת הון, קביעת סכום דמי מזונות וכן תשלום דמי מזונות קבוע בכל חודש על ידי האב, משמורת מלאה או משמורת חלקית וכיוצא בזאת הסדרי ראיה ועוד הסכמים נוספים. כל ההסכמים האלו והסכמים נוספים נכללים תחת הכותרת של הסכם גירושין.

הסכם גירושין הינו הסכם אשר בעצם כולל תתי הסכמים אשר בעצם סוגרים את התקופה של הנישואים בין בני הזוג. ההחלטות אשר נעשות תחת הסכם גירושין סוגרות את כל הפינות אשר טרם היו חלק מחיי הנישואין בין בני הזוג וכעת לאחר גירושים יש לחלק אותם בין שני הצדדים. זאת אומרת, הסכם גירושין הוא הקשר בין בני הזוג לאחר שההליך של גירושים מסתיים, אם בענייני הון ורכוש ואם בענייני ילדים.

לעיתים בני זוג חותמים טרם על הסכם ממון מה שבעצם מסדיר טרם גירושים כיצד חלוקת ההון תהיה אם בני הזוג יחליטו על גירושים, מה שבעצם סוגר את אחת הפינות הקשות בעת חתימה על הסכם גירושין בין בני הזוג.

מומלץ מאוד לשכור עו"ד לגירושין לשני הצדדים וגם אם ההליך של גירושים נגמר בדרכי נועם, עדיף שלכל צד יהיה ייצוג משלו על ידי עו"ד לגירושין בכדי שכל הזכויות של שני הצדדים ימומשו על פי חוק.

עו"ד לגירושין לכל אחד מן הצדדים ידאג לכך כי האינטרסים של הלקוח שלו ישמרו ומטרות אישיות יושגו עד כמה שאפשר. ישנם מקומות בעת חתימה על הסכם גירושים בהם תהיה הסכמה פשוטה ופשרה הוגנת וישנם מקומות בהם יהיה ויכוח אורך וממושך בהם שני הצדדים לא מסכימים לוותר ומתוקף תפקידם של שני עו"ד לגירושין להגיע לעמק השווה ולהסביר ללקוחות שלהם כי אין דרך מוצא בריב וחייבים להגיע לפשרה כלשהיא.

יש להסביר ללקוח כי בשביל להשיג משהו אחד יש לוותר על משהו אחר ובכדי לסגור הסכם גירושין כמה שיותר מהר חייבים להבין כ יש לדעת מתי להילחם על עקרונות ואינטרסים ומתי יש לוותר למען משהו אחר ולמען הסדר הטוב.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.