אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה משותף לאנשי מכירות ולאנשים המצליחים בעולם

בספרו "חשוב והתעשר" מתאר נפוליאון היל את סוד ההצלחה של האנשים המצליחים ביותר בעולם.

הספר הנו תוצר של למעלה מעשרים שנות מחקר, בהם נפגש עם האנשים המצליחים ביותר באותה תקופה: ג'ון ד.רוקפלר, אלכסנדר בל, הנרי פורד, תומס אדיסון ואחרים.  

 

האתגר שניצב בפניו היה לפצח את סוד ההצלחה של אותם אנשים, ולמצוא מכנה משותף, שיוכל לשמש קו מנחה לכל מי שרוצה להצליח בחיים.

נפוליאון היל פיצח את קוד ההצלחה, וכתב את הספר המצליח ביותר בהיסטוריה בתחום ההתפתחות האישית, שנמכר בלמעלה מ 40 מיליון עותקים.

 

הממצאים המתוארים בספר היו ברורים: האנשים המצליחים בעולם לא נבדלו מאחרים ע"י השכלה, נתונים שכליים או מוצא הוריהם, אלא ע"י יכולת להציב עבור עצמם יעדים ומטרות ולהיות מחויבים באופן טוטאלי להשיגם.

 

כולנו מכירים אנשים כאלו. אנשים שממציאים עבור עצמם את המציאות העתידית, ויוצרים אותה בעצמם. שלא מחפשים תירוצים. שלוקחים אחריות מלאה על כל מה שקורה להם בחיים.

 

אז מה משותף לאנשים המצליחים ביותר בעולם ולאנשי מכירות?

 

אנשי מכירות עובדים על פי יעדים ומטרות. הם יודעים כמה הם צריכים למכור, וכמה הם רוצים למכור, והצ'ק שהם ייקחו הביתה בסוף החודש, בדרך כלל מושפע מכך באופן ישיר.

 

עבודה על פי יעדים על בסיס קבוע מלחיצה עבור מרבית האנשים, אבל היא נותנת לאיש המכירות את היכולת לתרגל באופן קבוע את עיקרון ההצלחה החשוב ביותר: הצב לעצמך מטרות ויעדים והיה מחויב לחלוטין להשיגם.  

 

איש המכירות יוצר למעשה את המציאות שלו. הוא קובע לאן הוא רוצה להגיע, ומגיע לשם בכוח התמדה ונחישות.

 

אנשי המכירות הטובים, נבדלים פעמים רבות מחבריהם הפחות מוצלחים ביכולת הזו בדיוק  - המיקוד המטורף בהשגת היעדים והדרייב האין סופי שמלווה את התהליך.

 

אנשי מכירות מוצלחים לא ישתמשו בדרך כלל בביטויים כמו "אני אשתדל", או: "אני אעשה את המקסימום", אלא יגידו משפטים החלטיים בסגנון: "אני מחויב לחלוטין ליעד. אני אגיע אליו". משפט מהסוג הזה מחייב, ודורש אומץ, אבל הוא מעיד על לקיחת אחריות מלאה (במקרה שבו האדם מתכוון למה שהוא אומר).

  

איש מכירות שסומך לחלוטין על היכולת שלו להגיע ליעדים, וצובר הצלחות במשך תקופה ארוכה, מתחיל לעיתים להאמין ביכולת שלו ליצור עבור עצמו מציאות גם בתחומים אחרים. הוא קובע כמה כסף יהיה לו בבנק, מה המשקל הרצוי אליו הוא רוצה להגיע, ובאיזה בית הוא רוצה לגור. הוא קובע לאן הוא רוצה להתפתח מבחינה מקצועית, ומחליט שהגיע הזמן לחזור לכושר גופני. הוא לא מפחד ממכשולים ומחוסר הצלחה, ודוחף תמיד קדימה, לעבר חיים טובים יותר.

 

ומה איתכם?

אינני יודע אם אתם עוסקים במכירות או לא. בכל מקרה, אני מזמין אתכם לחשוב על החיים שלכם. האם הצבתם עבור עצמכם מטרות ויעדים לשנים הקרובות? האם אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע? האם אתם מחויבים טוטאלית ליעדים שלכם, או שאלו רק סיסמאות שאתם מפזרים באוויר?

 

קחו דף ותרשמו איפה אתם רוצים להיות עוד 5 שנים, ואחר כך צאו לדרך, ותתחילו להשיג את כל מה שרציתם. בהצלחה !!

 

רועי ישורון -יועץ ומאמן בכיר לתחומי המכירות והניהול ומנכ"ל חברת Marketwise המספקת פיתרון כולל לתחום המכירות בחברות ובארגונים. לפרטים בקרו באתר: www.market-wise.co.il


אודות מחבר המאמר

www.market-wise.co.il

michal@market-wise.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.