אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חיבור מחשב חדש לרשת אלחוטית

 

מהי רשת אלחוטית? רשת אלחוטית היא רשת שדרכה מתחברים כמה מחשבים לרשת, בין אם מדובר ברשת פנימית או לרשת האינטרנט והמידע זורם מגיע למחשב בקצה בטווח של גלי תדר – אלחוט בשונה מכבילת רשת סטנדרטית. ניתן למצוא רשתות אלחוטיות בבתי קפה לדוגמה, שם ניתן לשבת עם המחשב הפרטי ולהתחבר לאינטרנט בחיבור האלחוטי אותו מספק בית הקפה כשירות ללקוחותיו. לאחרונה רושתו גם רחובות מרכזיים בערים גדולות וכמובן, גם בבית פרטי ניתן להתקין רשת אלחוטית, שתהיה נוחה לשימוש על ידי כמה מחשבים ונדמה שבשנים האחרונות השימוש ברשת זו בבתים, אם בעבור מחשב אחד או יותר הוא שימוש נרחב. את הרשת הביתית מומלץ להגדיר, כך שרק המחשבים הביתיים שנמצאים בשימושם של בני המשפחה יהיו מחוברים אליה, באמצעות הגדרות אבטחה או שהחיבור יעשה באמצעות סיסמה שתהיה ידועה רק לבני המשפחה ולחברים וכן שהשם המזהה של הרשת יהיה שם נסתר אשר אינו נגלה בחיפוש רשתות באזור המחשב.

בשונה מבעבר, כיום, אם אתם רוצים להתקין רשת אלחוטית בביתכם, הדבר אינו מסובך וגם אינו יקר, המוצרים הדרושים להתקנת רשת שכזאת פשוטים להתקנה. הציוד הדרוש הוא כמובן חיבור לאינטרנט מהיר מספק האינטרנט וכן תשתית חיבור לאינטרנט (הוט או בזק). מודם+ נתב המחבר מספר מחשבים (ראוטר) אינם מחויבים מכורח המציאות היות והראוטר האלחוטי המודרני מכיל אותם. רצוי שתהיה בראוטר הגדרה של חומת אש, אשר תמנע פריצות, וירוסים ונזקים פוטנציאליים אחרים מלהגיע לרשת המחשבים אולם גם ניתן להתקין רכיבי חומת אש יעודיים בחיבור חיצוני וגם להשתמש בהגנת חומת אש ברמת התוכנה. במקרים רבים, חלק נכבד מן הציוד כבר נמצא ברשותכם- אם יש לכם חיבור מהיר יש לכם גם מודם, ויתכן שגם נתב וחומת אש.

בזמן הגדרת הרשת האלחוטית, אתם צריכים לחבר את המחשב לנתב (ראוטר) שקיים בביתכם, לכוון אותו, להוסיף את פיטש'ר האבטחה ולהתחיל בגלישה האלחוטית לנוחיותכם. לאחר ביצוע הגדרות השונות שהם ההגדרות הבסיסיות, תוכלו גם להוסיף לאלו הגדרות מחיודות כמו למשל את השימוש במדפסת בצורה אלחוטית (במידה והיא הותאמה לכך- חלק ניכר מהמדפסות המודרניות מתאימות) וכן מכשירים אחרים נלווים למחשב. כעקרון מדריך הגדרת הרשת האלחוטית אשר יגיע עם הראוטר והכרטיסים למחשבים בהתאמה יסביר כיצד יש להגדיר את המחשב בחיבור אלחוטי (מלבד התקנת הדרייבר לכרטיס הרשת עצמו) עם זאת, גם באינטרנט תוכלו למצוא מדריכים שונים שיעזרו לכם להגדיר את המחשבים הספציפיים שלכם בהתאם לנתב שרכשתם ובאתם לדרישות ספציפיות יותר – פשוט הקישו את מותג החומרה והדגם והצורך – באנגלית.

להלן סדר העבודה להתקנת רשת אלחוטית במרבית המקרים, עם זאת מומלץ יותר להיעזר בהוראות ספק החומרה היות וכל ספק נותן הוראות שונות במקצת בנושא ניהול רשתות והתקנתן:  חיבור הנתב האלחוטי, הפעלת המודם מחדש, הפעלת המחשב, הפעלת הדפדפן במחשב, הקלדת כתובת הנתב ומעקב אחרי ההוראות שיופיעו, אפשרויות נלוות הם להגדיר את נושא האבטחה, ולשנות את הסיסמה לסיסמה מיוחדת משלכם, כמו גם את שמה של הרשת האלחוטית שלכם. לאחר מכן יש להתקין כרטיסי PCI  או USB  במחשב הנייח שלכם, להקפיד לפעול לפי הנחיות ההתקנה בתקליטור ההתקנה בייחוד אם מתקינים כרטיס USB ולפני הכנסתו למחשב, ואז לבקשת האשף, להפעיל מחדש את המחשב שיזהה את החומרה החדשה שהתקנתם. על פי הוראות היצרן, גשו ללוח הבקרה של מערכת ההפעלה שלכם, והגדירו את הרשת שלכם כרשת אלחוטית. לאחר שלב זה, הרשת האלחוטית שלכם אמורה לעבוד והמחשבים אמורים להיות מחוברים אליה בצורה נכונה.במידה ואתם אינכם בטוחים, תוכלו להזמין טכנאי מחשבים או אפילו חבר קרוב אשר מיומן בעבודה ותפעול המחשב- אין חובה לסיים קורס טכנאי מחשבים מקצועי לצרכי התקנת רשת אלחוטית, מרבית היצרנים מפיצים את הוראות ההתקנה בשפה ברורה, למרות שנדרשת הכרת השפה האנגלית ברמה טובה היות והייצור הוא בחו"ל וכך גם מגיעים מרבית המדריכים להתקנה, בתקליטור או בחוברת ההדרכה.


אודות מחבר המאמר

 IITC - המרכז הישראלי ללימודי טכנולוגיה ותקשורת.IITC מציעה מגוון קורסים בתחום ניהול רשתות והכשרה לעבודה כמנהל רשתות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.