אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עצות לבחירת וילונות לבית

אלמנט עיקרי בעיצוב פנים הוא הטקסטיל הכולל וילונות, כריות ושטיחים. הוילונות הם פריט אופנתי  המאפשר לשדרג את החדר בכל תקציב ובכל צורה. הוילונות הם גם פרקטיים: מבודדי חום, מסננים קרני השמש וגם דקורטיביים. התאמת הוילון לבית צריכה להתבצע באופן שקול בשל היותו גורם דקורטיבי חשוב ודומיננטי. צריך  להתאים את הוילון למטרות הרצויות ועם זאת למזגו באופן הרמוני עם הגוונים בחלל והסגנון העצובי.

בחירת הוילוןכאשר מעצבים את הבית בעזרת מעצב פנים או לבד, יש לתכנן מראש אילו סגנונות  של וילונות נתלה באזורים השונים בבית.    צריך למדוד את החלונות, לבצע בדיקה של כיווני האוויר באזורים השונים בבית ועד כמה נדרשת הצללה בכל אזור. בשלב הבא צריך להחליט לגבי הגוונים הרצויים לוילונות שישתלבו היטב עם הריהוט. צריך להחליט גם לגבי  הסגנון של הוילון, אופן התפירה, האריגים, אביזרים נלווים וכו'. 

הצד הפרקטי של הוילוןאם החלל מוצף באור שמש מומלץ   לבחור וילונות העמידים בפני דהייה ומסננים את הקרינה. יכולת ההצללה הינה בהתאם למידת אטימות הוילון. ישנם וילונות אקוסטיים המונעים כניסת רעשים, ישנם וילונות שמונעים הצטברות אבק ווילונות שמונעים הצטברות של חיידקים.

חלונות בגדלים שוניםכשאר ישנם חלונות קטנים כמו  במרתף, צריך להתאים להם וילון המתאים למידותיהם המכווץ בחלק העליון. אפשר לכסות את כל החלון או להשאיר חלל ריק באמצע. צריך לבחור וילון בצבע ניטרלי ואוורירי לחדירת  אור ואוויר. את מוט הוילון יש לתלות מעל החלון וסמוך לתקרה. לחלון צר וארוך כדאי להתאים וילון נגלל צבעוני או בעל דוגמא מיוחדת. לחלונות מעוגלים אפשר להתאים וילונות גלילה.

בחירת בדים לווילוןניתן לרכוש וילונות העשויים ממגוון אריגים טבעיים למראה אותנטי   או סינתטיים   שהם עמידים יותר וקלים לניקוי. הכותנה היא אריג טבעי ורך עם מגוון של אפשרויות כמו גוונים שונים, רקמות והדפסים. גם הפשתן הוא בדטבעי וקליל עם צבעים כמו קרם וחום. עם אפשרות לצביעה בצבעים אחרים. המשי עשוי מסיב טבעי או סינתטי והוא בעל מראה יוקרתי ועדין עם שילובים של רקמות, קשירות ודוגמאות. הוואל הוא בד שקוף ונעים למגע שצבעו הבסיסי הוא לבן וניתן להזמינו מקומט או רקום. בד האורגנזה הוא סינתטי ויש לו מראה קליל ואפשרות משחק עם בדים שקופים, שכבות וגוונים  שונים כולל זהב וכסף. בד שיפון הדק והשקוף שארוג מסיבים של משי טבעי או מסיבים סינתטיים.

אביזרים משלימיםלווילונות יש אביזרים דקורטיביים ופרקטים ויש להשקיע מחשבה גם ברכישתם: מסילת הווילון אותה תולים מעל החלון והיא מכוסה על ידי הווילון, מוט הווילון העשוי משלל חומרים כגון ברזל שחור, במבוק וכו'.  כמו עץ, אלומיניום, ועוד. המוט הוא גלוי לעין ומסיבה זו הוא צריך להיות מעוצב. את הוילון משחילים עליו על ידי הטבעות. בנוסף,  ישנם סרטים איכותיים המשלבים אבני קריסטל ודסקיות, גדילים אותם תופרים על הבד לעיצוב מהודר, חבלים וחבקים לקשירה וכו'.


אודות מחבר המאמר

עיצוב וילונות במרכז

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.