אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוגי מרצים במוסדות אקדמאיים

ניתן לחלק מרצים לפי מספר סוגים: מרצים המעבירים הרצאות במסגרת אוניברסיטאית רגילה, מרצים הנותנים הרצאות העשרה, וכן מרצים אשר המעבירים הרצאות לפי בחירת המאזין. לרוב יינתן סוג זה של הרצאות על ידי מרצים העובדים דרך סוכנויות מרצים.

במסגרת האוניברסיטה קיימים מרצים בדרגים שונים. מרצים בדרג הזוטר הם לרוב תלמידי תואר שני והם עובדים בדרך כלל כעוזרי מחקר של מרצים בדרג בכיר יותר או שהם אחראים לתרגול ולבדיקת תרגילים של סטודנטים בתחילת דרכם.

מרצים בדרג בכיר יותר הם מרצים בעלי תואר דוקטור או פרופסור. לאחר מספר שנות מחקר באוניברסיטה, ולאחר שהוכיח עצמו בתחום המחקר, יכול לקבל המרצה דרגה של מרצה בכיר. בהמשך יוכל להתקדם מדרגת מרצה בכיר לדרג של פרופסור חבר ולאחר מכן להיות פרופסור מן המניין.

הרצאות שנותנים חברי סגל האוניברסיטה מבוססות הרבה פעמים על מחקריהם, אם כי בהחלט יכולים להופיע במהלך הרצאות אלו מחקרים שנעשו בעבר על ידי חוקרים ומדענים אחרים.

בהבדל מהרצאות שהן הרצאות דידקטיות באוניברסיטה שהן למטרה של קבלת תואר ובעלות מטרה מחקרית, הרצאות העשרה הינן הרצאות הניתנות לקהל הרחב וכל ופתוחות לכל מי שחשקה נפשו בהרחבת אופקים בכל התחומים.

הרצאות העשרה ניתנות בתחומים כגון הסטוריה , ספרות ותנ"ך, דת מדינה צבא  ופוליטיקה, שפות, חינוך ותרבות, כלכלה ניהול ועסקים, מדעי החברה ,התיירות וטיולים וגם בנושאים שונים בתחומי המדעים ומדעי החיים.

בדרך זו ניתן לקבל הרצאות על מסעות מרתקים והרפתקאות ברחבי העולם מצד מטיילים או אנשי תיירות וכן ממרצים מקצועיים בתחום הגיאוגרפיה. פרשנים בטחוניים ומומחי צבא יכולים להעביר הרצאות בנושא צבא ובטחון, וכמוהם חוקרי מדעי המדינה שמחוץ למסגרת האוניברסיטאית נותנים הרצאות גם במסגרות חיצוניות.

בנושא כלכלה ועסקים, ניתן להנות משיעורים בתחומי קידום עסקים, תהליכים כלכליים מדיניים ובינלאומיים . כל אלו מפיהם של פרשנים ומומחים בתחום השיווק והמכירות , הכלכלה והניהול.

בתחום הפסיכולוגיה קיימים נושאים מעניינים ביותר הנוגעים לכל מאזין ומאזין – יכולים אלו להיות נושאים כמו זוגיות ויחסים, הורות וילדים וכל הקשור בתקשורת בינאישית.


אודות מחבר המאמר

אסק 4

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.