אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפטר ועו"ד הוצאה לפועל

עורך דין הוצאה לפועל הינו בעל חשיבות רבה בחייו של בעל חוב ובמיוחד זה הממשיך בתהליכים מול גוף  הוצאה לפועל כמו תהליך פשיטת רגל ותהליך הפטר. על עורך דין הוצאה לפועל להיות בקיא בחוקים הנוגעים להוצאה לפועל וכמו כן בחוקים הנוגעים לנושא פשיטת רגל. קיימים שני חוקים עיקריים כאלו והם פקודת פשיטת הרגל ותקנות פשיטת הרגל.

לגבי התמצאות עורך דין הוצאה לפועל בהליכים, חשוב לבחור עורך דין הוצאה לפועל שהוא בעל ניסיון גם בייצוג חייבים וגם בייצוג נושים, ובנוסף חשוב שיהא זה עורך דין המתמצא בחובות ומגבלות החייב ומנגד – בזכויותיו. מוטב כי עורך דין הוצאה לפועל יאיר עיניו של לקוחו באשר לאיסורים כמו עיכוב יציאה מן הארץ , שימוש בכרטיסי אשראי וייסוד תאגיד. מנגד – קיימות גם זכויות:

זכויות החייב עשויות לעזור במציאת פתרונות והקלות כמו איחוד תיקים והפטר. בקשה לאיחוד תיקים על ידי עורך דין הוצאה לפועל אפשרית כאשר החוב הקיים הוא חוב למספר נושים. איחוד התיקים נעשה על מנת שהבקשה שתוגש על ידי עורך דין הוצאה פועל תהיה בקשה אחת ולא מספר רב של בקשות. בעניין הפטר, עורך דין הוצאה לפועל יכול לעזור בבקשה לקבלת צו הפטר אך טרם בקשה זו יש לעבור תהליך שבסופו יוכרז החייב כפושט רגל.

משמעותו של הפטר הינה מחיקת חובות בעל החוב ואפשרות לפתוח דף חלק בהתנהלותו הכלכלית. על מנת שבית המשפט יכריע לטובתו של החייב נערכת קודם חקירה כלכלית של ההוצאה לפועל לגבי יכולתו האמיתית של החייב להחזיר חובותיו. דבר נוסף הדרוש הוא הסכמת הנושים, אם כי כאן ניתן להגיש בקשה. בכל ההליכים האלו יש להמציא מסמכים ולהכין את החייב וכאן בא לידי ביטוי תפקידו של עורך דין הוצאה לפועל.

קשיים העשויים לעלות בהגשת בקשה עבור הפטר הינם התנגדות נושה אחד או יותר או אי עמידה בחקירה הכלכלית. כמו כן גם עם קבלת הפטר עשויים לעלות קשיים אם אין פושט הרגל מסייע לתהליך מימוש נכסיו. גם במקרה זה יידרש עורך דין הוצאה לפועל.


אודות מחבר המאמר

אסק 4

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.