אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לשמור על הכדור שלנו

 

לשמור על הכדור שלנו

כולנו חיים על אותו כדור כבר מליוני שנים, וכולנו היינו רוצים להשמיך לחיות על הכדור עוד מליוני שנים – ככל שנוכל. על מנת שזה יקרה, עלינו להתמיד ולשמור על הסביבה בה אנו חיים, וזאת, בשל נזקים סביבתיים שמתרחשים כל הזמן ל פני כדור הארץ ומסבים נזק עצום.

בשל ההתפתחות הטכנולוגית המהירה והמואצת, נוצר מצב בו נגרם נזק קשה לאיכות הסביבה ומצב של זיהום סביבתי. מי מאיתנו אינו מכיר את המושג כימיקלים, אשר יצא לו שם רע ברחבי העולם? האם עצרתם פעם לברר מה עומד מאחורי המושג הזה? הרי מי שאינו עובד בתעשייה של הכימיקלים, אינו מודע, כלל, לעומד מאחורי המושג הזה ודומיו.

כימיקלים, הם למעשה תוצר של תעשיה כימית. בעולם הכימיה, מדובר בחומר מסוג מסויים אשר בשל העובדה כי אינו מצוי בטבע – יש לייצרו באופן מלאכותי. עולם הכימיה מצא לעניין פתרון והשימוש בכימיקלים נפוץ במגוון רחב ביותר של תחומי חיינו – מהקטן לגדול. הכימיקלים משרתים אותנו בזמן שאנו מנקים את הבית (חומרי ניקוי), בזמן שאנו נוטלים תוספי מזון שונים ומגוונים. הם משרתים אותנו בעת נטילה של תרופות מסוגים שונים, כשאנחנו מפתחים תמונות שצילמנו וכמו כן – כשהצבא שלנו מקיים אימונים או לחימה – הוא משתמש בחומרי נפץ שהם תוצר כימיקלים גם כן. גם חומרי טעם וריח, אותם מוסיפים באופן מלאכותי למיני סוגים של מזונות, הם כימיקלים. כדי לייצר חומרי טעם וריח יש לבודד מרכיבים מסויימים מהטעם המסויים אליו רוצים להגיע – ולדמות את הטעם הזה באמצעות חומרים מלאכותיים שאינם מן הטבע. בל נשכח, שחומרים אלו זולים יותר, עמידים יותר ואינם נתונים לפגיעה בשל שינויי טמפרטורה קיצוניים.

כמו כן, השפכים אליהם מגיעים התוצרים של אותם כימיקלים – ניתנים לטיהור, על ידי כך ניתן להציל את הנזק שעלול להיגרם מהטמעת נוזלים מזוהמים לתוך הקרקע ולזיהומה הוודאי. כיצד עושים זאת? תהליך טיפול בשפכים הוא תהליך חשוב, המורכב משלושה שלבים, שעיקרם הוא טיפול בסיסי בשפכים להוצאתם של חלקים כבדים מאותם נוזלים, הסרה של המיקרואורגניזמים הגורמים לזיהום – במצעות הליך ביולוגי המפרק את אותם מיקרואורגניזמים, ולבסוף סינון אחרון של הנוזלים שמתקבלים והעברתם לשימוש חוזר בחקלאות, בעיקר. את הקולחים המתקבלים, לא ניתן למחזר לשתיה, כמובן, אך ניתן להשקות עימם את האדמות החקלאיות וכמובן שניתן לפזרם במאגרים תת קרקעיים באזורים שונים  בארץ (אקוויפרים) על מנת למנוע זיהום ככל הניתן ולשמור מפני נזק סביבתי כלשהו.

 
 

 


אודות מחבר המאמר

hamer anat

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.