אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודות אקדמיות – איך לצלוח אותן בשלום?

בעבור סטודנטים רבים, אחד הדברים הקשים ביותר במהלך הלימודים בתואר, הן העבודות האקדמיות. הלימודים בחטיבת הביניים ובתיכון, מרגילים את התלמידים בישראל למבחנים. שלבי הלמידה, הלחץ שלפני והמבחן עצמו – מוכרים היטב לכל תלמיד בישראל, וכשהוא מגיע לאוניברסיטה, הוא יודע כיצד להתמודד איתם.

כתיבת עבודות אקדמיות לעומת זאת היא מטלה מסוג חדש לחלוטין – והסטודנט הישראלי נפגש איתה לרוב לראשונה באוניברסיטה. כתיבתן של עבודות אקדמיות יכולה להיות משימה מלחיצה מאוד. לתלמידים רבים אין כלל ניסיון בכתיבה, והמילים לא באות להם בקלות. ישנם גם תלמידים לא מעטים שסובלים מבעיות קשב וריכוז, או דיסלקציה, שמקשות עליהם עוד יותר.

חשוב לקרוא

מכיוון שלא ניתן להשלים תואר אקדמי ללא כתיבת עבודות אקדמיות – אין ברירה אלא להתמודד עם הקשיים הכרוכים בכך. אז כיצד עושים זאת? הנה מספר טיפים. הראשון שבהן – קראו עבודות אקדמיות בנושאים דומים לאלה שאתם אמורים לכתוב עליהם. אתם יכולים למצוא עבודות כאלה אצל חברים, באוניברסיטה או במאגרי עבודות אקדמיות באתרי אינטרנט. קריאתן של עבודות דומות תקל עליכם – בכך שהיא תסייע לכם להבין כיצד בנויות העבודות, מאילו מרכיבים, מהו סגנון הכתיבה המקובל וכו'.

טיפ נוסף הוא שימוש נרחב במקורות. גם אם אין לכם כשרון לכתיבה יצירתית, הדבר אינו דרוש לצורך כתיבה אקדמית. העיקר בכתיבה של עבודה אקדמית הוא הפגנת התמצאות במקורות שעוסקים בנושא. אם אתם חשים קשיים בחלק של הכתיבה, הגבירו את המאמץ באיסוף המקורות. ערכו תחקיר מקיף ומצאו את המאמרים הרלבנטים. קראו אותם, סכמו ותמצתו – וחזרו על עיקרי הדברים תוך מתן הקרדיט בעבודה שלכם, ובכך תוכלו למלא חלקים רבים ממנה.

עריכה לשונית

וטיפ נוסף – אל תהססו להסתייע במידת הצורך בחברים, או אף בסטודנטים ותיקים, לצורך עריכה. רבים מהסטודנטים חסרים כישורים בכתיבה ועריכה – וגם לאחר כתיבת העבודה הם חשים שהיא אינה מבטאת את מה שרצו לומר. שימוש בעורכים בעלי ניסיון בעבודות אקדמיות, שיבצעו הגהה ועריכה לשונית לטקסט, יכול לשפר פלאים כל עבודה, ולסייע לכם להשיג ציונים גבוהים שמשקפים את הידע שלכם בהתאם.


אודות מחבר המאמר

מיתוג באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.