אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לרכישת מכונות תפירה

מכונות תפירה ביתיות הפכו בשנים האחרונות לטרנד של ממש. צעירים רבים מוציאים בבית ההורים מכונה ישנה, ורצים לתקן אותה או להחליפה במכונה חדשה. חנויות תפירה רבות מציעות שירותי תיקונים זולים עבור מכונות תפירה ישנות, וגם מבצעי "טרייד אין" שונים - במסגרתם מכונות תפירה ישנות נמסרות לחנות תמורת קבלת הנחה ברכישת מכונה חדשה.  הבעיה היא שעל אף ההתלהבות הגדולה, לרוב הצעירים אין מושג קלוש או הבנה מינימלית בתחום זה של מכונות תפירה ביתיות. בבואם לרכוש לעצמם מכונה הם לא ממש יודעים באיזה אופן להעריך את אותן מכונות תפירה העומדות למכירה, ואת עסקאות הטרייד אין השונות המוצעות להן. ומשום כך, הם עלולים לעשות טעות שיתחרטו עליה בהמשך.

כיצד לבדוק מכונות תפירה

הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לבדוק מספר מכונות תפירה עליהן שמתם עין. גם אם בעלי החנות ממליצים בחום על מכונות תפירה מסויימות, חשוב שתנסו אותן בעצמכם. יש לבדוק את תקינות ומהירות הדוושה, לוודא שאינה מתפרקת ולנסות להתרגל אליה. כדאי לוודא שהמכונה תופרת מספר שכבות בד, וגם סוגי בדים סינתטיים, כמו לייקרה או ג'ינס.מכונות תפירה חדשות כוללות לרוב רגליות מיוחדות, שתפקידן לסייע בתפירת אביזרים שונים כמו כפתורים או רוכסנים. חשוב לוודא עם בעלי החנות אילו רגליות כלולות במכונת התפירה שאתם עומדים לרכוש. דבר נוסף שחשוב לבדוק על ידי התנסות הוא כמה רעשנית המכונה. באופן מפתיע, דווקא מכונות תפירה חדשות נוטות לעשות הרבה רעש לעומת מכונות תפירה מהדור הישן.

ומי שאינו יודע לתפור?

ברור כי בדיקות אלו יכולות להיעשות רק על ידי מי שכבר מכיר מכונות תפירה ויודע כיצד להפעילן. לעומת זאת, אנשים שלא נגעו במכונת תפירה מימיהם לא ממש יבינו מה עליהם לחפש, והיכן. ובכן, אין צורך להתבייש, כל שצריך הוא לבקש מבעלי חנות התפירה שיראו לכם כיצד להפעיל מכונות תפירה. זו בקשה לגיטימית, והם ודאי ישמחו לשבת ולהדריך אתכם בכל שלב של הפעלת המכונה.בקשו לראות כיצד משחילים חוט למכונה (חוט עליון וחוט תחתון) שכן בכל מכונה ההשחלה היא שונה. בקשו גם לראות את כל הדוגמאות להן מסוגלת המכונה – יש מכונות תפירה בעלות סוגי תפרים רבים ומגוונים, כגון סוגי זיגזגים שונים, תפרים כפולים ועוד, ושווה להשקיע בסוג כזה של מכונות תפירה. גם את סוגי הרגליות כדאי, כאמור, לבקש לראות ולקבל הדרכה כיצד להתקינן.

יד שנייה או חדשה?

רבים מתלבטים בין רכישה (או תיקון) של מכונות תפירה יד שנייה, לבין קניית מכונה חדשה לגמרי. הפיתוי לרכוש מכונה חדשה הוא גדול, בעיקר בשל מבצעי הטרייד-אין המפתים; אך יש לזכור כי מכונות תפירה חדשות יכולות לעיתים להיות פחות טובות ובעיקר פחות עמידות מאשר מכונות תפירה של פעם, בעיקר אלה של החברות הותיקות והאמינות.מצד שני, מכונות תפירה ישנות דורשות סבלנות רבה, ופעמים רבות גם תיקונים שגרתיים מדי פעם. מכונות תפירה מיד שנייה לרוב לא יכללו אופציות משוכללות שמציעות מכונות תפירה חדשות, כמו מגוון תפרים גדול, רגליות מיוחדות או משחילי חוט במחט. ההחלטה כמובן בידכם, רק זיכרו לשקול את כל הפרמטרים הללו בבואכם לבחור מכונת תפירה ביתית.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.