אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הגדלת חזה – יתרונות וחסרונות

הגדלת חזה הפכה בשנים האחרונות לטרנד פופולרי בקרב רבות נשות ישראל ונדמה שעם הזמן יחד עם הפיתוחים החדישים יותר בתחום, נתפסת היום הגדלת חזה לדרך לגיטימית ובטוחה לשפר את המראה, הנשיות והאטרקטיביות. הסטיגמות והחששות שמנעו בעבר מחלק מהנשים למסור את חזם לידי כירורג הרפואה הפלסטית נעלמו כבר ברובם. למי שעדיין לא השתכנעה, כדאי לקרוא את הכתבה הבאה.

 

מתי כדאי

ניתוחי הגדלת חזה מתאימים לכל אישה בוגרת ובריאה ששקלה טוב את העניין ומוכנה לעבור את השינוי ממקום טוב. יחד עם זאת, בדרך כלל ממליצים לחכות עד לאחרי שנות הלידות וההנקות לפני שפונים לניתוח הגדלת חזה. ישנה סברה רווחת שניתוח הגדלת חזה יכול לפגוע בהנקה, סברה כמעט מופרכת – בפועל תתכן בעיה בהנקה רק במיעוט של ניתוחי הגדלת החזה שמבוצעים באמצעות חיתוף סביב הפטמה. הסיבה שממליצים על ניתוח הגדלת חזה רק לאחר הלידות וההנקות (לפחות חצי שנה אחרי הפסקת ההנקה) היא שבתקופות אלה החזה משתנה משמעותית ובתוך השינויים הללו השתל יכול לזוז ממקומו הקבוע ומראה החזה יכול להתעוות – כך שגם אישה שלא רוצה לחכות עד לגיל האמהות, צריכה לקחת בחשבון תופעות מהסוג הזה.

 

כמה זמן מחזיקה הגדלת חזה ?

שתלי הסיליקון החדישים שמשתמשים בהם היום יכולים להחזיק למשך כל החיים. יחד עם זאת שינויים בעקבות לידות ושינויים טבעים שקורים עם הגיל יכולים לפגום במראה החזה ולדרוש רענון של ניתוח הגדלת החזה. למי שכבר עברה בעבר ניתוח הגדלת החזה – החלפת השתל או ייצובו מחדש אינה מסובכת כי 'התשתית' בתוך החזה כבר קיימת. מי שעשתה הגדלת חזה בעבר ורוצה להקטין את השתל שעשתה צריכה לקחת בחשבון שברוב המקרים החזה כבר התרגל לגודל השתל הנוכחי והקטנתו יכולה לגרום לחזה למראה מדולדל.

 

סיכונים וסיכויים

במרבית המקרים יעבור ניתוחהגדלת חזה בשלום וללא סיבוכים מיוחדים. בחלק קטן מן המקרים יכולים להיות סיבוכים קטנים שיזדקקו לתשומת לב רפואית מיוחדת.

צלקת – אצל חלק קטן מהנשים שעברו הגדלת חזה תשאר צלקת בת כמה סנטימטרים משמעותית יותר מהצפוי (בדרך כלל בגלל נטיות גנטיות מולדות) בה יש לטפל באמצעות חבישה מיוחדת.

דימום פנימי – בכאחוז אחד מניתוחי הגדלת החזה יווצר דימום פנימי סמוי בחלל השד שנותח שיתגלה רק לאחר שהשד יתנפח ומתעוות מעט לאחר מספר ימים. התופעה מעט מבהילה אך קלה לטיפול – פשוט מגיעים שוב למרפאה, מוציאים את השתל, מנקזים את הדם ועוצרים את הדימום ומחזירים את השתל למקומו.

התכווצות קופסית – היא תופעה שמתרחשת בדרגות שונות ב-3 עד 5% מהמקרים. מדובר במעין התקשות על העור בחזה הנוגע בשתל. במקרים הקלים התופעה כמעט ולא תורגש. במקרים קיצוניים יותר יהיה צורך לבצע השתלה מחודשת.

 


אודות מחבר המאמר

באדיבות ד"ר וינברג ניתוחים פלסטיים - http://www.dr-weinberg.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.