אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין וערכאה מתאימה בישראל

גירושים הינו מצב אליו מגיעים בני זוג נשואים אשר אחד מהם מגיש בקשה לגט ובמקרים מסוימים בני הזוג מחליטים יחדיו להגיש בקשה לגט מתוך הסכמה כי אי הם מעוניינים להמשיך להיות יחדיו.

גירושים הם תהליך בו בעצם בני הזוג מפרידים את החיים המשותפים שלהם ובעצם מחלקים אותם לשניים, אם זה אומר בעניין של חלוקת רכוש, ממון, וכן גם מגיעים להחלטות בנוגע למי יהיה המטפל הראשי של הילדים וכיצד יתנהלו הסדרי ראיה וכן תשלום דמי מזונות.

בכדי להסדיר גירושים בין בני זוג נשואים חשוב מאוד לקחת כמה שיותר מהר עורך דין מומחה לענייני גירושים לכל אחד מן הצדדים. עורך הדין תפקידו יהיה להגן על האינטרסים של הלקוח שלו בעת מפגשים עם הצד השני, אם בזמן בוררות ואם בבית משפט, לבנות תוכנית אסטרטגית, לענות על שאלות, לייעץ ולתמוך בלקוח במהלך כל התהליך.

חשוב להבין כי מה שקורה בעת ההחלטות על הסכם גירושים משפיעות על העתיד הרחוק של בני הזוג והילדים ולכן יש לשקול בקפידה דרכי התנהלות והתנהגות.

תביעת גירושים ניתן להגיש אל בית הדין הרבני בלבד, כי רק לו הסמכות לאשר את בקשת הגט, אך מכאן והלאה בנוגע לכל ההחלטות האחרות ניתן להגיש תביעה אל בית הדין הרבני או אל בית המשפט לענייני משפחה.

בית הדין הרבני וכן בית המשפט לענייני משפחה אלו שתי ערכאות משפטיות אשר עוסקות בכל התחום הרחב של דיני משפחה, ביניהם עוסקים בתביעות חלוקת רכוש, משמורת מלאה או משמורת חלקית, קביעת סכום דמי מזונות וכן תשלום דמי מזונות, הסכם ממון בעת הנישואים או טרם הנישואים, הסדרי ראיה, קביעת אבהות, צוואות וירושות ונושאים נוספים.

בית הדין הרבני וכן בית המשפט לענייני משפחה מקבלים תביעות מן הנושאים הללו ועוד נושאים נוספים אשר קשורים לדיני משפחה ובחלק מן המקרים השופט או הדיין ממליץ לבני הזוג לנסות ולפתור את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט ולעיתים השופט או הדיין מבינים כי בתיק הזה הם חייבים להתערב ולסיים את הסכסוך בין שני הצדדים המעורבים למענם, למען הילדים ולמען הסובבים אותם.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.