אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הורים, ילדים והליך גירושין

תהליך של גירושין הינו תהליך מאוד ארוך אשר בסופו בני זוג נשואים הופכים להיות גרושים ומתחילים חיים חדשים בתור יחידים. בני זוג נשואים רבים ברגע שהם עוברים תהליך של גירושין לא רק מפרקים זוגיות, אלא גם מפרקים משפחה עם ילדים.

הילדים גם כן עוברים תהליך של גירושין יחד עם ההורים שלהם, אך זהו דבר לא נכון. יש לשמור את הילדים כמה שיותר רחוקים מהתהליך של גירושין ולא לערב אותם בוויכוחים ובבעיות אשר ההורים חווים.

תפקידם של ההורים בזמן תהליכי גירושין נשאר בדיוק אותו דבר כמו בתקופה שהם היו נשואים- לשמור על הילדים, להגן עליהם, לתת להם תחושה של ביטחון והמון אהבה. יש לגרום לילדים להבין כי גם אם ההורים מתגרשים אין זה אומר כי הם לא יקבלו עוד את מערכת התמיכה ההורית שהם היו רגילים אליה עד היום.

בעניין התהליך של הגירושין עצמו יש לגשת אל בית הדין הרבני בקשר לקבלת הגט עצמו, אך בכל שאר ההחלטות ניתן להגיש תביעה בבית הדין הרבני או אל בית המשפט לענייני משפחה.

יחד עם עורכי דין אשר מומחים לענייני גירושין לשני הצדדים המעורבים מנסים להגיע להסכמות ולפשרות בנוגע למשמורת על הילדים, חלוקת רכוש, קביעת סכום דמי מזונות ועוד, אך לעיתים הצדדים מגיעים לצב בו חייבים לפנות אל ערכאה משפטית- בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

 קביעת תשלום דמי מזונות הינו דבר אשר נכנס לתוקף רק אם יש ילדים. דמי מזונות מועברים על ידי האב אל חשבון הבנק של האם בכדי לכלכל את הילדים ולתת להם את כל הצרכים ההכרחיים, כמו לדוגמא: חינוך, בייביסיטר, צרכים רפואיים, הלבשה והנעלה, קורת גג, מזון ועוד.

אם נתקלים בבעיות האישה יכולה לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה או אל בית הדין הרבני בנושא של אי תשלום דמי מזונות או איחור בתשלום דמי מזונות והשופט יכריח את האב לשלם דמי מזונות כי זהו עניי קבוע בחוק ואף להעניש אותו בקנס כספי ובמקרים מסוימים האב ייכנס לבית סוהר.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.