אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לישון טוב עם צרבת

צרבת היא ריפלוקס של הקיבה והושט המתרחש כשהחומצה בקיבה מוצאת את דרכה אל הושט. תחושת הצרבת היא שריפה  בחזה שעוברת גם לצוואר ולגרון. באנגלית צרבת נקראת “heartburn” שתרגומה החופשי הוא "שריפה בלב."  בדרך כלל צרבת היא תופעה זמנית בעת אכילת מאכל שומני, לאחר אכילה רבה מדי, שתייה של משקאות תוססים, ועוד. צרבת יכולה להיות יומיומית בשל פגם בסוגר הקיבה והיא יכולה להיות סמן של אולקוס. כאשר צרבת מתחילה להיות כרונית יתכן כי מדובר על רפלוקס ושטי, בו מיצי כיס המרה חוזרים אל הושט.

מה מרגישים בזמן צרבת?

צרבות גורמות להרגשת בעירה וכאב בבית החזה ומתחת לעצם החזה. בדרך כלל צרבת מחמירה לפני השינה וקשה לישון. כשנמצאים במצב מאוזן, זרימת חומצות הקיבה חזרה לוושט מתגברת.

מה הם המאכלים שלא מומלץ לאכול למניעת צרבות?

מאכלים עתירי שומן, פיקנטיים, שוקולד, משקאות מוגזים, אלכוהוליים ועוד. צריך להימנע משכיבה לאחר הארוחה ומארוחות גדולות מדי, בעיקר לפני השינה.

מי מועד יותר לסבול מתופעת צרבות?

 נשים הרות, חולי סכרת, מעשנים ועוד.

 איך אפשר להימנע מתופעת צרבות בזמן הריון?

אישה בעת הריון צריכה להימנע מלבישת בגדי הריון לוחצים וחזיות לא נוחות שיוצרות לחץ בטני. בעת הריון יש להימנע מארוחות כבדות ובמקום זאת לאכול ארוחות קטנות לעיתים קרובות.

כיצד ניתן לשפר את איכות השינה בעת צרבת?

כאשר יש ילדים הסובלים מרפלוקס, ניתן לקנות כריות שהן פתרון הגבהה למיטה הכרית עם זווית נועדה להקלה בעת הופעת צרבות. יש להשכיב את הילד כך שראשו יהיה ממוקם בחלקה העליון של הכרית עם הזווית.

למען נשים בעת הריון, אנשים מבוגרים ולכל הסובלים מתופעת צרבת, ישנו מבחר של פתרונות הגבהה למיטה. ניתן לרכוש כריות הריון המספקות תמיכה לחלקי הגוף וכך לנשים בהריון נוח יותר לישון. כריות אלו   מקלות בעת  ורידים נפוחים ברגליים, לחץ תוך בטני, קשיי נשימה וכו'. את יריעת הבד המחברת בין הכריות יש להניח על המזרן ואת כריות התמיכה מחברים לצמדנים שמשני צידיו. האישה צריכה לשכב בין הכריות באזור הבטן והגב. אפשר גם להשתמש בכל כרית בנפרד.

עוד פתרון הגבהה למיטה שניתן להשיג הוא כרית הגבהה דו צדדית. התומכת בחלק הגוף העליון וניתן לישון איתה או להירגע במיטה עם מגעה הרך. הכרית עוזרת במקרים של נחירות, ורידים נפוחים ברגליים ועוד.

פתרון הגבהה למיטה נוסף הוא בדמות כרית הגבהה בעל מגוון שימושים. הכרית הזאת מורכבת משכבות והשכבה העליונה היא רכה ונעימה. עם כרית זאת אפשר לישון ברציפות שינה איכותית ועמוקה. הכרית  נועדה להקל על צרבות, נחירות, לחץ תוך בטני, קשיי נשימה, רפלוקס ועוד.

מדוע   חשובה הזווית של הכרית?

מחקרים הוכיחו כי בזווית מקלה על   תופעות רבות כמו: צרבות, קשיי נשימה וכו'. כאשר  הראש נמצא במיקום מעל הגוף, נמנעת חזרה של מיצים מהקיבה אל הושט.

כשישנים על הכרית עם הזווית השינה הופכת לנוחה ואיכותית יותר. אצל מבוגרים, רק הראש ממוקם בזווית ואצל תינוקות, כל הגוף.


אודות מחבר המאמר

ריפלוקס

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.