אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גישור גירושין: עניין של חיסכון

יש הרבה סיבות לבחור בתהליך גישור גירושין כאשר יש צורך בכך ולהעדיף אותו על פני הליכי גירושין רגילים. סיבה אחת חשובה להעדפת גישור גירושין נוגעת בנושא חשוב לכל אחד ואחת: חיסכון. בחירה בהליך גישור גירושין מבטיחה לבני הזוג – בקרוב לשעבר – חיסכון בכמה תחומים.

זמן

החיסכון בזמן נובע מכך שכאשר תהליך גירושין נעשה בהסכמה הדדית של בני הזוג ומתוך שיתוף פעולה הרי שנמנע בזבוז זמן שמתרחש בהליך גירושין רגיל. גישור גירושין מבוסס על כך שבני הזוג שהחליטו להיפרד מבקשים לבצע את תהליך החלוקה של הרכוש, ההחלטה על חזקת הילדים ושאר הנושאים שעליהם יש לדון בהליכי גירושין, בהסכמה ובדיאלוג. זמן שהיה מתבזבז על ויכוחים עקרים, ריצות הלוך ושוב בין עורכי הדין השונים, גרירת הליכים בפני בית הדין או בית המשפט, דיונים ארוכים על פרטים קטנטנים וכן הלאה נחסך וההליך מתקצר בצורה משמעותית. תהליך שנעשה מתוך הסכמה הדדית ומתוך רצון למצוא קרקע של הסכמה הדדית ולא שדה קרב שבו נאבקים על דברים שונים הוא תהליך קצר באופן מוחלט. כיוון שאת התהליך של גישור גירושין מלווה בעל מקצוע שיש לו ניסיון בתחום הרי שהרבה יותר קל לחסוך בזמן ולהפוך תהליך שעשוי להיות מלא בכאב לתהליך קצר שמסתיים מהר.

כסף

כסף הוא עניין מרכזי בהרבה מההחלטות שלנו בחיים. בתהליך של גירושין יש הרבה נושאים כספיים שעלולים להוביל לחוסר הסכמה בין בני הזוג. ניסיון להגיע לעמק השווה במקום לריב על הכסף מאפשר לשני הצדדים להרוויח המקום להגיע למצב שבו כולם מפסידים. יתר על כן, כיוון שאין צורך בתשלום לעורכי דין שונים עבור תהליך ארוך ודיונים רבים הרי שנחסך כסף רב שהיה מתבזבז על הוצאות משפטיות. למעשה בתהליך גישור גירושין לשני בני הזוג יש רק עורך דין אחד שמגשר ביניהם וכך נחסך כסף רב שהיה מוצא על עורך דין נוסף. תהליך גירושין רגיל שנעשה מתוך חוסר הסכמה ומחלוקת גורם פעמים רבות למתגרשים להוצאות בלתי צפויות ולא נחוצות שנגרמות בגלל המאבק המתמשך והרצון לנצח את הצד השני. בהליך גישור גירושין אין רצון לנצח את הצד השני אלא רצון להגיע להסכמה ולכן אין הוצאות על מלחמה ארוכה וכל מה שנלווה אליה.

רגשות

הליך גירושין יכול להוציא מכל אחד את הרע שבו. בתהליך פרידה כואב שכולל מאבק וויכוחים ומריבות ניתן לצפות לתחושות קשות גם כלפי הצד השני וגם כלפי האדם עצמו: כעס, שנאה, אכזבה, דיכאון; אפשר להימנע מכל הרגשות השליליים הללו שמותרים את חותמם בבני הזוג לאורך זמן. במקום לנהל מאבק שבו כולם מפסידים, גישור גירושין מוביל את בני הזוג בדרך של הסכמה ושל דיאלוג שמסייעת להם להימנע מרגשות שליליים ומהתוצאות שלהן. זהו למעשה הרעיון החשוב ביותר שעומד מאחורי התהליך הזה: להחליף את המאבק בשיתוף פעולה, את המריבה בהסכמה ואת המונולוגים בדיאלוג בונה ופורה. כך ניתן להגיע למצב שתהליך גירושין שעשוי להיות כואב וטראומטי הופך להיות אולי לא תענוג גדול אבל לפחות תהליך עם הרבה פחות סבל ורגשות שליליים. לו היה זה החיסכון היחיד שניתן להשיג באמצעות גישור גירושין, דיינו. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.