אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות

בתקופה האחרונה מסתמן כי תרבות הגלישה השתנתה ובעיקר נתפסה בתוך הרשת החברתית. בולטות מבין הרשתות החברתיות הינן הפייסבוק והטוויטר.

הפייסבוק במקורו התבסס על שיתוף אלבומי תמונות בעיקר, הינו האתר הפעיל ביותר בעולם, נוסף לכך שהוא הרשת החברתית הגדולה בעולם אשר מונה למעלה מ600 מליון גולשים רשומים.

הטוויטר, השונה בבסיסו מהפייסבוק, מתאפיין בהודעות הקצרות(הטוויטים) אותן מעדכנים החברים במהלך היום.

מלבד שתי רשתות אלה חשוב לציין כי גם רשת היו טיוב הנה רשת חברתית מתוך העובדה כי גם בה ניתנת העלאת קבצי וידאו שיתופית, וגם בה יש פרופיל אישי.

ברור שרשתות אלה אינן הרשתות החברתיות הראשונות, אך שילובם במתווה החיים בשנים האחרונות, יצר מצב בו הרשת החברתית מהווה מרכיב יסודי בצורה בה אנו מתקשרים עם הסובבים אותנו, ביקורות על תרבות זו נמתחות מידי יום ומהוות דיון פילוסופי רחב אצל חוקרים רבים.

בשונה מהרשתות החברתיות ששלטו בסוף שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים כדוגמא: mirc והicq אשר התבססו בעיקר על תוכנת הצ'אט, הרשתות החברתיות כיום מציעות מגוון רחב יותר של אופציות התקשרות והעברת תכנים שונים. שינוי זה השפיע גם על אופציות בשיווק ברשת.

פרסום ברשתות חברתיות הוא תחום שהתפתח עם עליית הפופולאריות של הרשתות החברתיות וכיום נמצא בשיאו, כיום ניתן לציין לא מעט יתרונות המוצעים למשווק ברשתות אלו. היתרון הגדול ביותר הוא האינפורמציה הקיימת על הגולש/הלקוח. הרשת החברתית מכילה בתוכה כמות ידע עצומה על האנשים הגולשת אשר מחלקים עצמם לקבוצות כגון:נשים וגברים, גיל, מצב משפחתי, איזור מגורים וכו'. בעזרת ידע זה ניתן להכווין את מסע הפרסום ברשת החברתית, בצורה מדויקת, כך שהחשיפה שנעשית הינה מדויקת וברורה. רשת הפייסבוק הציבה אלטרנטיבה חדשה לאופציית הפרסום הממומן בגוגל, דבר אשר הכניס את אנשי גוגל ללחץ, ושינה את מאזן הכוחות בתחום השיווק הממומן הידוע גם בכינויו ה ppc(pay per click),תחום שהיה בשליטה מלאה של חברת גוגל.

חשוב לציין כי ניתן למצוא גם חסרונות בהשוואה בין פרסום בפייסבוק לבין הפרסום הממומן בגוגל.העובדה כי הגולש בגוגל נמצא בנקודה בה הוא כבר מחפש, שואל שאילתא, מעלה את הסיכוי שגם תתבצע מכירה, לעומת הגולש בפייסבוק, שנמצא ברגע פרטי ומנהל אורח חיים פרטי עם מעגל חבריו. היתרון של רשת הברור של רשת הפייסבוק בפן השיווקי הוא יכולת לשמור על קשר רציף עם קהל הלקוחות ובכך לשמרם.  משווק שלא מעריך נכון את חוזקן של הרשתות החברתיות בפן השיווקי והפרסומי, צפוי להיות אופציה אחרונה בשורת האופציות אצל הלקוח הפוטנציאלי.היום ברור כי על כל אתר ואפילו כל מינסייט, חייב לדאוג לייצוג סביר שיספק לו פרסום ברשתות חברתיות

אודות מחבר המאמר

www.websummit.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.