אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים למיקום ותפעול מכונת קפה במשרד

 

אתם רוצים לרכוש מכונת קפה למשרד בכל זאת הלקוח הכי טוב שלכם לוחץ, שלא לדבר על העובדים שמעקמים את האף על הקפה הפשוט שהם נאלצים להכין. מאידך בתור פרפקציוניסטים אתם שואלים את עצמכם איפה תניחו אותה? ומי יטפל בה? וכמה היא תעלה? ואיזה בכלל כדאי לבחור? אבל מצד שלישי אתם חושבים על העובדה שמעכשיו בשביל אספרסו משובח לא צריך לרדת לבית הקפה הסמוך ולבזבז זמן עבודה יקר. זהו אתם הולכים על זה אחרי עוד שבוע של בדיקות אתם מחליטים לרכוש מכונה מתוצרת מותג מכונות קפה  איטלקי יוקרתי. עכשיו נשאלת השאלה איפה לשים אותה ומה נדרש כדי לתפעל אותה בצורה אופטימלית. הינה כמה רעיונות למיקום המכונה ואיך לתפעל אותה נכון.

התפעול -  תנו לאדם אחד במשרד את האחריות לתפעול ותחזוקת המכונה. זו יכולה להיות המזכירה או המנהלת האדמיניסטרטיבית. אם זו מכונה עם קפסולות פעם בתקופה תהיו חייבים להזמין מארז חדש. כאשר אדם אחד אחראי על המכונה הוא ישים לב לפני שנגמרת הכמות.

הנקיון - ניקוי יסודי של מכונת אספרסו חשוב מאוד לצורך שמירה על תפקודה התקין, שימו לב להוראות ההפעלה של המכונה ובהתאם לכך תנו הנחיות למנקה.

לגבי מיקום המכונה במשרד הינה רעיונות למיקום המכונה, עם היתרונות והחסרונות שלהם.

במטבח - לכאורה המקום הנכון ביותר. צמוד למקרר והמיקרוגל. החסרון הגדול במיקום המכונה בתוך המטבח. קשור בכל שאר הדברים שמכינים במטבח בעיקר חימום ארוחות צהריים. הריחות יכולים לפגום בהנאה של הכנת קפה נמס איכותי, או אספרסו משובח. מן הסתם גם את בר המשקאות החריפים לא הייתם ממקמים במטבח המשרד.

בחלל הציבורי – בחלק ניכר מחברות ההיטק ישנם אזורים לשעות הפנאי של העובדים, ניתן למצוא שם פלייסטיישן, איקסבוקס, מסך פלזמה ענק ושולחנות סנוקר. אין מקום יותר טבעי ופחות פורמלי מחלל זה שבו ניתן למקם את מכונת הקפה. כך העובדים בזמנם הפנוי, ימצאו את עצמם מכינים ושותים קפה תוך כדי מינגלינג עם חברים אחרים לעבודה.

בחדר האוכל – זהו חלל שבו מתכנסים העובדים לארוחות. כוס קפה טוב מהווה סיום מצויין לארוחה מה עוד שאחרי ארוחת צהריים כבדה, קפה הוא אמצעי מצויין לעורר את העובד. רק שימו לב שהמכונה תתאים לכמות העובדים שעשויים להשתמש בה בנקודת זמן אחת.

בחדרם של המנהלים הבכירים – אם אתם חובבי סמלי סטטוס יהיה זה יהיה אך טבעי שבפינת האירוח תנוח לה בגאון מכונת קפה ורצוי איכותית ומעוצבת. יתכן וזאת תהיה המכונההמישנית במשרד. העיסוק בהכנת קפה אספרסו לאנשים אשר תרצה ביקרם. הוא חלק חשוב מהכנסת האורחים ועוזר לשבור את הקרח. שלא לדבר הריח הנפלא שמפיצה המכונה בתוך החדר.

בחדרי הישיבות – חדרי ישיבות הם מקומות כינוס שעשויים להראות מנוכרים ובחלק גדול מהזמן הם  ריקים. מכונת קפה היא אחד האביזרים שיכולים להוסיף צבע למקום. לפני ישיבה, באמצע הישיבה תהליך הכנת הקפה הוא תירוץ מצויין לשיחות לא פורמליות שמתפתחות. בין חלק ממשתתפי הישיבה. בשיחה ליד המכונה תוך כדי הכנת אספרסו משובח, יכולות להסגר סוגיות שבישיבה עצמה לא ממש נפתרו.

 


אודות מחבר המאמר

מומחה לקפה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.