אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טחינה – להשלים את החסר

 

טחינה – להשלים את החסר

לפעמים אנשים מחליטים להוריד מהדיאטה שלהם מאכלים מסוימים. אם מטעמי מצפון, אם מטעמי טעם או משיקולים בריאותיים. בכל מקרה, ברור שאת החוסר צריך להשלים ממקורות אחרים, בעיקר אם מדובר במאכלים עם ערכים תזונתיים חשובים כמו בשר עם הברזל וויטמין B או מוצרי חלב עם הסידן. בשני המקרים הללו טחינה יכולה להוות תחליף מצוין ובריא. כל הפרטים בשורות הבאות.

צמחוניים

בעידן החדש בו אנשים רבים מתחברים לבריאות, אורגני וטבע, רבים מעדיפים גם להימנע מאכילת בשר מטעמי מצפון או בריאות. אך הבקר והעוף מכילים ויטמינים ומינרלים רבים החיוניים לגופנו ולהתפתחות שלו, דבר זה חשוב אף יותר אם מדובר בילדים, נשים הרות או מניקות. בכדי לוודא שהגוף מקבל את כל מה שהוא זקוק לו, מומלץ לאכול הרבה טחינה. הטחינה נחשבת למקור משמעותי לברזל למרות שהיא מהצומח ולא מהחי. בנוסף, יש בה ויטמינים מסוג B המומלצים גם כן.

נטול חלב

בהמשך לצמחונות יש מי שמטעמי מצפון נמנעים גם מאכילת מוצרי חלב וביצים ויש גם מי שמוצרי חלב אינם בריאים להם או שהם אלרגיים אליהם. מוצרים אלו מספקים לגוף שלנו סידן החשוב מאוד לבניית העצמות. הטחינה ובעיקר טחינה משומשום מלא נחשבת למקור החשוב ביותר לסידן  ולמעשה יש בה כמויות גדולות יותר מכל צומח אחר או כל מוצר מין החי. מעניין לדעת שבמאה גרם סלט טחינה משומשום מלא יש כ-200 מ"ג סידן, שזה כחמישית מהצריכה היומית המומלצת.

חוסר בקלוריות

עד כה דיברנו רבות על דיאטות המוציאות מזונות מסוימים, אך יש מקרים בהם אנשים ובעיקר ילדים, צריכים להגדיל את כמות הקלוריות שהם אוכלים בשל תת- משקל. גם במקרה כזה רצוי להימנע מאכילת מזונות שאינם בריאים לגופנו כמו: ג'אנק- פוד, שוקולדים, מאכלים מטוגנים או חטיפים. כדאי לעומת זאת, לאכול מזונות המכילים ערך קלורי גבוה אבל גם בריאים. טחינה היא דוגמא מצוינת לכך, היא נחשבת אומנם לשומן מהצומח אך היא בעלת  הרכב של חומצות שומן רב וחד בלתי רוויות  ועל כן הטחינה מיטיבה עם בריאותנו.  

שילוב מנצח

ראשית נאמר שמומלץ לשלב בעיקר טחינה משומשום מלא שכן קליפת גרגר השומשום שומרת ומעצימה את הערכים התזונתיים בצורה משמעותית ומוסיפה סיבים תזונתיים המסייעים למערכת העיכול. שנית נאמר שאתם לא צריכים לטרוח ולהכין את הטחינה בעצמכם. אחלה השיקה סידרה של מגוון סלטי טחינה משומשום מלא שהערך התזונתי שלהם גבוה מאוד. את הסלט ניתן לאכול כממרח בכריך, כטיבול לסלט, לצד בשר ואפילו סתם כך כמעדן עם כפית.

לסיכום, לא משנה  מאיזה חוסר את סובלים, או איזה עודף אתם צריכים. סלט טחינה משומשום מלא הוא מזון בריא, בעל ערך תזונתי גבוה ולא פחות חשוב, ערך לחך. 


אודות מחבר המאמר

אוהבת לאכול ולכתוב 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.